תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1572
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שאלה
1 א).
דעת קהל הינה ביטוי להלכי הרוח בציבור, היא משקפת את דעתם של יחידים רבים בנושאים ציבוריים חשובים ונועדה לקבלת ביטוי פומבי כלשהו. במשטר דמוקרטי דעת קהל יכולה לקבל ביטוי באמצעי התקשורת, בדיונים פרלמנטריים, בפעולות מחאה ועוד, ואילו במדינה לא דמוקרטית נוטה דעת הקהל למצוא ביטוי בדרכים חתרניות כגון הומור, שמועות ועוד.
ישנם חמישה תנאים בסיסיים הדרושים ליצירת דעת קהל, והם:
1.    נושא שנוי במחלוקת שעליו אין הסכמה כללית בחברה.
2 .    על הנושא השנוי במחלוקת להיות רלוונטי ובולט באג'נדה הציבורית ומשמעותי לקבוצות שונות בציבור.
3.    קבוצות אלה צריכות להיות בולטות מבחינת גודל או מבחינת יכולת ההשפעה שלהן וצריכה להיות להן דעה בנושא, כגון אישי ציבור או אקדמיה, עיתונאים או גורמים בעלי כוח בחברה.
4.    היווצרות תודעה משותפת של קהל, כלומר הקבוצות בעלות הדעה צריכות לראות עצמן כקבוצות מאוחדות הנאבקות על הנושא השנוי במחלוקת, כדי להצליח להשפיע. 5.    ביטוי פומבי של דעות שונות, כלומר פרסום הדעות באמצעי התקשורת, כיוון שדעות שאינן מפורסמות כמו אינן קיימות.
חשוב לציין כי כל אחד מהתנאים האלה הכרחי, אך לא מספיק כשלעצמו, לקיומה של דעת קהל.
ב).
התנאים להתהוות דעת הקהל…
ציון 90