שיווק 13003 2013ב תוכנית שיווקית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 16
מקצוע
מילות מפתח
ציון 98
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4349

תקציר העבודה

1 . תוכנית שיווקית                             עבור ערכת    של חברת Abbott קורס: שיווק 13003 2013ב'
1 . תמצית מנהלים:  חברת Abbott  מציעה שירותי רפואה במגוון תחומים. טווח המוצרים שלה נע ממוצרי תזונה, אבחון מעבדתי ועד מכשירים רפואיים וטיפולים תרופתיים. במשך למעלה מ-120 שנה, מנחה את אנשי אבוט מטרה אחת: לקדם את מדע הרפואה, במטרה לסייע לאנשים לחיות חיים בריאים יותר, וזאת כחלק ממורשת ומהגדרת הפעילות של החברה.                                                               אבוט הינה שחקנית עולמית מובילה בפיתוח ומחקר בתחום התזונה לתינוקות, פעוטות ומבוגרים. שיתוף פעולה יומיומי מתנהל בקרב מדענים מנוסים במעבדות החדשניות של החברה, לשם פיתוח מוצרים שהם חוד החנית ולשם ביצוע מחקרים קליניים בתחום התזונה האנושית. מתקני ותהליכי הייצור של החברה הינם ברמה עולמית ואין כדוגמת אבוט במסירות לאיכות ולבטיחות, שזיכו אותה באמונם של לקוחות ברחבי העולם. בין השאר, מפתחת אבוט תרופות ומוצרים רפואיים בתחומים הבאים: אימונולוגיה, נוגדי זיהום, וירולוגיה, תכשירי הרדמה, טיפול בכליות, אונקולוגיה, מחלות לב וכלי דם, טיפולי עיניים, דיאגנוסטיקה ועוד חברת אבוט  השיקה את סימילאק לפני כ-85 שנה והוא מיוצר ומשווק על ידה ב-94 מדינות בעולם. על פיתוח הפורמולות ובדיקת יעילותן, באמצעות מחקרים מדעיים, מופקדים מאות מדענים בכל רחבי העולם. המותג הגיע לישראל לפני כ-40 שנה.
סימילאק הוא תחליף החלב היחידי בישראל המיוצר על ידי חברת תרופות ומוצרי בריאות. השם סימילאק מבוסס על צירוף המילים similar to lactation (בעברית: "דומה לחלב אם"). התקשורת השיווקית של המותג סימילאק מבוססת על המדע שמאחורי סימילאק, הכולל עשרות שנים של ניסיון בתחום המחקר והפיתוח וייצור על פי סטנדרטים גבוהים.
המוצר שיוצג בתוכנית, הינו ערכת Ecodu . ערכה זו הינה פיתוח ישראלי של ערכות, ההופכות את פחיות הסימילאק 900 גרם למשחק התפתחותי או קופסת אחסון מעוצבת. כל ערכה מכילה כיסוי בד/מדבקת כיסוי לפחית, טבעת בטיחות, מכסה לפחית.
הערכות למשחקי ההתפתחות כוללות בנוסף גם צורות להשחלה/ חיות למשחק.                                        המוצר ישווק בשוק מזון חלופי לפעוטות ושוק משחקי הצעצועים לילדים.
החברה רכשה ניסיון רב בתחום הבריאות והרפואה, ורכשה את אמונם של לקוחות רבים בארץ ובעולם. החברה תפעל לשווק את ערכת Ecodu בקרב צרכניה בישראל.
החברה תמשיך למכור את מוצריה באופן ישיק ללקוח, וכן דרך רשתות שיווק, סופרים, סופר-פארם וכו'. ü תוכן עניינים
1. תמצית מנהלים: 2
תוכן עניינים. 3
2 . ניתוח מצב שיווקי 4
2 .1 אפיון התפיסה השיווקית המאפיינת את פעילות החברה. 4
2 .2 פירוט תמהיל השוק של החברה כיום. 4
2 .3 פירוט אסטרטגיית הבידול והמיצוב המאפיינת את פעילות החברה כיום. 5
2 .4 תיאור סביבת המיקרו של החברה. 5
2 .4.1 הלקוחות של החברה. 5
2 .4.2 המתחרים של החברה. 7
2 .4.2.1 האיום שביריבות עזה בתוך פלח השוק. 8
2 .4.2.2 האיום שבמוצרים תחליפיים. 8
2 .4.2.3 האיום שבכניסת מתמודדים חדשים לענף. 9
2 .4.2.4 האיום שבכוח המיקוח של הספקים. 9
2 .4.2.5 האיום שבכוח המיקוח של הקונים. 9
2 .5 תיאור סביבת המאקרו של החברה. 10
2 .6 ניתוח SWAT. 11
2 .7 תיאור המסקנות והסוגיות העולות מהניתוח. 12
3 . הגדרת יעדים. 12
4 . אסטרטגיה שיווקית.. 12
4 .1  משימה. 12
4 .2 שוקי מטרה. 13
4 .3 מיצוב. 13
4 .4 אסטרטגיות.. 13
4 .5 תמהיל השיווק. 13
4 .6 חקר שוק. מנהל עסקים 5. תכנית פעולה. מנהל עסקים
6 . אמצעי בקרה, קשיים וסיכונים. משפטים
6 .1 אמצעי בקרה. משפטים
6 .2 קשיים וסיכונים. משפטים 7. בביבליוגרפיה. משפטים