סמינריון -השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8933
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה העבודה המוגשת בזאת תדון בהשפעת חוזק איגודים מקצועיים על רמת האבטלה במשק. בעבודה אציג בקצרה את שוק העבודה שבו מתנהלים האיגודים המקצועיים ולאחר זאת סקירה קצרה של תפקידי והתפתחות האיגוד המקצועי וההתפתחויות בחוזקו, תוך מתן השוואה בין מבחר מדינות.
לפי חוקי תחרות חופשית, בתיאוריה ה"ניאו-קלאסית" ההנחה היא כי שוק העבודה הוא שוק תחרותי משוכלל הפועל בדיוק כמו שוק הסחורות והשירותים. בשוק זה פועלים בחופשיות כוחות של היצע העובדים וביקוש מעסיקים ואילו הכלכלה הניאו קיינסיאנית, כמו הקלאסית, טוענת כי לא תמיד פועל מנגנון של תחרות חופשית משוכללת, וקיימים כוחות נוספים, חוקי מדינה, חוק שכר מינימום – ארגונים מונופולים –  איגודים מקצועיים –  המשבשים את מנגנון התחרות החופשית המשוכללת.
קובע עיקרי של גמישות שוק העבודה הוא תחיקת המגן לעובדים. אתייחס בקצרה לתיאוריה ה"ניאו-קלאסית" וארחיב את הדיבור על התיאוריה הניאו- קיינסיאנית .
במודל הניאו-קלאסי אינפלציה שוטפת נקבעת לפי ציפיות רציונאליות לאינפלציה לפי זו שהייתה בתקופה הקודמת.
כלומר האינפלציה בתקופה השוטפת מוערכת לפי העבר. לעומת זאת , בתיאוריה הניאו- קיינסיאנית אינפלציה שוטפת נקבעת אך ורק על פי ציפיות נוכחיות של אינפלציה. כלומר תחזית לגבי האינפלציה העתידית מבוססת על הקיים בהווה.זהו הבדל  קריטי. בדיקת השפעת חוזק האיגודים המקצועיים על האבטלה תיעשה בעבודה תוך התייחסות לתיאוריה הניאו- קיינסיאנית, ובראש ובראשונה לתיאוריות של זוכה פרס הנובל Edmund S. Phelps .
העבודה היא איכותנית ומציגה את הנושא ובדיקתו על ידי קריאה ועיבוד אינטגרטיבי של מאמרים רלוונטיים. לעומת התיאוריה ה"ניאו-קלאסית", יש תיאוריות כגון הכלכלה הקלאסית וכן הניאו קיינסיאנית, שאומרות שמנגנון של תחרות חופשית משוכללת, בפועל לא תמיד פועל, וקיימים כוחות נוספים, חוקי מדינה, חוק שכר מינימום – ארגונים מונופולים –  איגודים מקצועיים –  המשבשים את מנגנון התחרות החופשית המשוכללת. קיומן משבש את מנגנון התחרות החופשית המשוכללת , לא כל עובד בא למעסיק ומייצג את עצמו, יש איגוד מקצועי שמייצג אותו.
הכלכלה הניאו קיינסיאנית פותחה חלקית כדי להגיב לכלכלה הנאו-קלאסית. היא שואפת להביא יסודות מיקרו כלכליים עבור הכלכלנים הקיינסיאנים באמצעות הצגה של איך שווקים לא מושלמים מצדיקים את ניהול הביקוש. הכלכלה הפוסט קיינסיאנית מייצגת הסתייגות מהמגמה הרווחת של כלכלנים קיינסינאים, ומדגישה את תפקיד האי-ודאות והתהליך ההיסטורי במקרו-כלכלה. בנוסף לניתוחי מאמרים וספרים העבודה מכילה הצגה גראפית של מודלים כלכליים תוכן עניינים
תקציר  3
1 . מבוא.           3
2 . שוק העבודה .           4
3 . איגודים מקצועיים .   6
4 . חוזק איגודים מקצועיים.       10 5. אבטלה.        מנהל עסקים
6 .מידע לא מושלם, ציפיות ועקומת פיליפס מודלים של Phelps      18
7 קשר חוזק איגודים מקצועיים אבטלה  24
8 . סיכום דיון    29
9. ביבליוגרפיה  31