ביולוגיה כללית א- עם הערות

תקציר העבודה

הממ"ן עוסק בביולוגיה ובכימיה בסיסיות: דוח מעבדה מלא על ניסויים שונים הבודקים את פעילות אנזים, תלות הריאקציה האנזימית בפעילות האנזים, בליעת אור, תלות הריאקציה האנזימית בכמות הסובסטרט, תלות הריאקציה האנזימית בטמפרטורה, תלות הריאקציה האנזימית ב-PH. הדוח עוסק גם במיהול תמיסות, ספקטרופוטומטר, פיפטות, קיווטה, רמת החומציות, אנזימים, פירוק עמילן, האנזים קטאלז. בדוח מפורטים גרפים ותוצאות הניסוי. עבודת הגשה ממ"ן
1 3 בקורס ביולוגיה כללית א 20118 עם הערות ממ"ן 13
ניסוי מקדים- בדיקת פעילות האנזים לאורך זמן
1 .      מטרת הניסוי: לבדוק מהו המיהול האופטימלי ומהו זמן הריאקציה האופטימלי, לפעילות מרבית של האנזים, לצורך בדיקת השפעת גורמים שונים על פעילותו.
2.      השערה: כאשר נבדוק פעילות אנזים במיהולים שונים ולאורך פרקי זמן שונים, נמצא את התנאים לפעילותו האופטימלית.[o1] 
3 .      חומרים ושיטות: החומרים- משתנה תלוי – פעילות האנזים (נמדדת באמצעות עוצמת בליעת האור, ביחידות O.D בספקטרופוטומטר); משתנה בלתי תלוי – מיהול האנזים[o2]  (נמדד באמצעות נפחו ביחידות מ"ל). האנזים בו השתמשנו בניסויים הוא NaF.[o3]  שיטות- שימוש במכשיר הספקטרופוטומטר לצורך בדיקת השינוי בצפיפות האופטית.
הספקטרופוטומטר הוא מכשיר שבאמצעותו ניתן למדוד בליעה של חומר (לפי אורכי גל).
המכשיר שולח קרן בהתאם לאורך גל מוגדר והוא מודד את ההבדל בין הפגיעה לבין מה שהחומר פולט, ביחידות O.D. יש לציין שהקריאה נעשתה באורך גל של 460 ננומטר. בתחילת העבודה איפסנו את המכשיר באמצעות קריאת blank- כאשר בתחילה איפסנו את המכשיר בקיווטה עם מים מזוקקים ולאחר מכן ביצענו איפוס שני, בקיווטה עם תמיסת אנזים. הבדיקה נעשתה ע"י שימוש בפיפטות עם חומרים בריכוזים כמצויין בחוברת[o4] – הוכנו תמיסות במבחנה ולאחר מכן הועברו לקיווטה.
4 .      תוצאות:  אנחנו בדקנו את מיהול האנזים 1:20. נבדקו מיהולים שונים (1:2, 1:6, 1:10). חולק דף עם תוצאות הניסוי ועם גרף המתאר את פעילות האנזים לאורך זמן במיהולים השונים.   5.      דיון בתוצאות:
לאחר שבדקנו את פעילות האנזים בריכוזים: 
1 :2, 1:6, 1:10 ו-1:20 לאורך 7 דקות, מצאנו שפעילותו אידיאלית לנו לניסויים הבאים במיהול של 1:10 לאורך 3 דקות. מיהול זה נבחר מכיוון שפעילות האנזים צריכה להיות הדרגתית קבועה ועם הפרשים גדולים יחסית[o5]  לעבודה אופטימלית (כי אם ההפרשים יהיו קטנים- נצטרך פרקי זמן גדולים כדי לראות שינוי). הוחלט כי כל הניסויים יבוצעו עם אנזים במיהול זה. –
 [o1]כללי מדי. למשל,ככל שמרוכז יותר קצב הריאקציה יואץ. (1-)  [o2]זמן (1-)  [o3]לא. זהו מעכב של גליקוליזה ותהליכים אחרים כדי לא להפריע לפעילות האנזים. האנזים הינו פוליפנול אוקסידז (1-)  [o4]יש לציין אילו חומרים: המיהולים השונים של התסנין שמקורו מפטריות, קטכול – הסובסטר וכדומה (1-)  [o5]לא מובן. ערך הבליעה צריך להיות לא נמוך מדיי ולא גבוהה מדיי, כדי שישאר בתחום הרזולוציה של המכשיר גם אחרי הטיפולים השונים (2-)