עם + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1369
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה 1
א על פי שני הדיווחים במאמר, ההבדל העיקרי בין החוויה של הקהל שנכח באירוע עצמו לבין החוויה של הקהל שצפה בשידור האירוע בטלוויזיה הוא בכך שאצל הקהל שנכח במקום באירוע עצמו לא היה שום דבר "מרגש" או "מעניין", ולעומתו אצל הקהל שצפה באירוע בטלוויזיה נוצרה תחושה של אירוע מלהיב, "סוער", אלים ומרגש. כלומר ההבדלים העיקריים בדיווחיהם של התצפיתנים שהיו בבית וצפו בטלוויזיה לבין דיווחים של התצפיתנים שנכחו במקום האירוע עצמו הם :
צופה בשידור בטלוויזיה קיבל רושם על קהל נלהב, מתח באוויר, המון שואג שמפלס את דרכו אל העיקול של הרחוב, כשהמשטרה מנסה לשמור על הסדר. לעומתו, צופה במקום באירוע עצמו דיווח על התאמצות של אנשים למתוח את צוואריהם כדי לראות את הגנרל, אך רק מעטים באמת הצליחו לראות אותו היטב, ושניות מעטות אחרי שחלף במקום, רוב האנשים הסתובבו ומשכו בכתפיהם באדישות, ופנו לשכניהם באמירות כגון, "זה הכול?", "זהו זה?", "וואו, הוא נראה בדיוק כמו שהוא נראה בסרטים", "אז מה נעשה עכשיו?" כלומר, ניגודיות בשני הדיווחים ושוני של המצב כפי שהוא הוצג בטלוויזיה לעומת האירוע "האמיתי". לתצפיתן בשידור הטלוויזיה נראה היה כי מסה של אנשים דוחפים ומהדפים מבלי להגיע לשום מקום, וכי כל העיר צועדת מאחורי הגנרל מקארתור. כאשר במקום האירוע האנשים פשוט המשיכו בדרכם, דיברו עם שכניהם, ופנו לעיסוקיהם, ורק בני נוער בעיקר, ואחרים שלא היו להם תוכניות מיוחדות התגודדו ונדחסו במורד הרחוב אחרי מקארתור, אבל מהר מאוד התעייפו מן ההליכה בעקבותיו שכן לא היה שום מקום ללכת אליו ולא היה מה לעשות.
הצופה בשידור הטלוויזיה דיווח על הרושם שנוצר שההמונים דוחפים ולוחצים כל כך חזק עד שיהיה קשה מאוד לשלוט בהם, וכי לשמחתה היא לא שם. כאשר לפי דיווחו של התצפיתן שנכח באירוע עצמו, האירוע הסתיים תוך שניות ספורות ולא היה שום דבר "מרגש".יפה משפטים ב האמצעים הטלוויזיוניים שבעזרתם העצים שידור הטלוויזיוני את הדרמה באירוע לכבוד גנרל מקארתור, על פי לאנג ולאנג הם :
v     ניידות של המצלמות אפשרה תצלומי תקריב על סצנות ספציפיות מעניינות, כלומר אמצעים כמו קלואוז-אפ וכד'.
v     צילום ממוקד של כל ההתרחשויות המשמעותיות וחיבורן יחד לשרשרת אירועים אחת המעצימה את הדרמה v     בשידור ניתן היה לראות התמקדות …