סיכום שיעור מספר 6- דיני תאגידים למנהלים

תקציר העבודה

סיכום שיעור מספר 6 בקורס דיני תאגידים למנהלים לתואר שני במנהל עסקים דיני תאגידים למנהלים שיעור 6
פירוקים רק מה שנאמר בשיעור מחייב. אין צורך לקריאת חומר מעבר לנלמד רוב התאגידים מגיעים לסוף דרכם. סוף הדרך נעשה באמצעות תהליך משפטי מוסדר שלוקח לעיתים המון זמן – בתלות בסוג הפירוק. בשלב הראשון של הדיון, חשוב להבין מספר הגדרות כדי להבין במה מדובר. ההבחנה הראשונה צריכה להיות בין פירוק לחיסול של חברה.
פירוק זה אותו פרק זמן שבמסגרתו מתבצעות פעולות משפטיות על ידי המפרק שהמטרה של אותן פעולות זה להביא את החברה לסוף דרכה (למותה המשפטי) התהליך הוא מאוד מכוון וממוקד. מרגע (נפרט על מהות הרגע בהמשך) שהחברה נכנסת להליך הזה, אז חוק החברות אינו רלוונטי לגביה. החל מרגע כניסת החברה לפירוק – חוק החברות אינו תקף לגביה. כלומר מרגע שהחברה משנה את הגדרתה מ"עסק חי" לעסק תחת פירוק" חוק החברות אינו תקף לגביה.
מה שרלוונטי לחברות שנמצאות בשלב הזה מבחינה משפטית זה סעיפים בפקודת החברות שמסדירים את עניין הפירוק.
החל מהרגע שבית המשפט נתן צו פירוק, החברה מחויבת לתת פומביות להליך הזה ולציין שהיא נמצאת בפירוק. (על מנת שהציבור ייזהר ויתחשב במצבה המשפטי של החברה) נכון שמפרסמים את הפירוק ברשומות (הרישום הרשמי של המדינה) אבל האזרח הפשוט לא כל הזמן פונה לרשומות ולכן המחוקק דורש מהחברה לתת פומביות למצבה על ידי ציונו במסמכי החברה, ובסמוך לשמה.
כשחברה נכנסת לפירוק היא עדיין קיימת כאישיות משפטית. ישנה נטייה לחשוב שלחברה בפירוק אין אישיות משפטית ואין את מי לתבוע אבל זה לא נכון. המפרק הוא אורגן חדש בחברה. החברה חדלה מלהיות בעלת אישיות משפטית זה כאשר ניתן…