מוסר ועסקים - ילדים כקהל יעד למפרסמים – היבטים מוסריים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 5183
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

ילדים כקהל יעד למפרסמים – היבטים מוסריים תקציר תוכן העניינים מבוא – הצגת הנושא  3
מבוא – הצגת הבעיה המחקרית/השערת המחקר: 3
פרק 1 – רקע כללי והצגת העובדות   4
פרק 2 – דיון ביקורתי והתייחסות ל-3 תחליפי מוסר ועקרון הדלת המסתובבת   6
פרק 3 – תחליפי מוסר  8
פרק 4 – דיון מוסרי 11
סיכום ומסקנות   16
ביביליוגרפיה ונספחים   17
מבוא
– הצגת הנושא השילוב בין היותי אב לילד, החשיפה הרבה לנושא במסגרת עבודתי, וריבוי ערוצי הפרסום והחשיפה האדירה בקרב כל שכבות האוכלוסיה, הביאו אותי לבחירה בנושא חשוב ומעניין זה.
ילדים, בעיקר בתקופה המודרנית, נחשפים בצורה משמעותית הולכת וגוברת לפרסום ולהשפעותיו. בהיותם חסרי נסיון ותמימים מוחם חשוף בצורה משמעותית להשפעות אלה בצורה גלויה וסמויה.  קיימת בעיה עם ההתנגשות של  ההשפעות הללו עם ערכים מוסריים ובראשם החופש לחשוב ולגבש דעה עצמאית. הבחירה חופשית הופכת לבעיה לא רק עבור הילדים, אלא גם עבור ההורים אשר בידם למעשה כוח הקנייה.
מכאן שהפנייה אל ילדים בתכני פרסום מסוימים משמשת בפועל ככלי להפעלת לחץ על הורים.  בעבודה זו אבחן את ההיבטים המוסריים בפרסום לילדים: הצבת הגבולות בין מוסרי ללא מוסרי, ניצול קהל היעד, יכולות הפיקוח והאכיפה (אתייחס למספר תחליפי מוסר).
מבוא
– הצגת הבעיה המחקרית/השערת המחקר:
השערת המחקר:  המפרסמים מנצלים את יכולת ההבנה והקליטה של הילדים, ובעזרת טכניקות שונות משפיעים עליהם באופן ישיר ואגרסיבי, זאת על מנת לקדם את האינטרס המרכזי של הפירמה: האינטרס הכלכלי. למרות הרגולציה וההגנות המשפטיות,  הילדים אינם מוגנים דיים.
הבעיה המחקרית: האם קיימת התנהגות בלתי מוסרית בשיווק באמצעות פרסום הפונה לילדים כקהל יעד (שהם בסופו של יום אינם למעשה בעלי כוח הקנייה), וכיצד יש לאוכפה?
האם יש להטיל על מנהלי פירמות אחריות מוסרית על פרסום מסוג זה?