ניתוח אסטרטגי של רכישות היי טק - Electronic Arts

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 6929
מספר מקורות 40

תקציר העבודה

רכישות הייטק Electronic Arts and Glu Mobile פרויקט גמר סיכום מנהלים חברתElectronic Arts Inc.  (EA) היא אחת מחברות הפיתוח וההוצאה לאור הגדולות בתעשיית משחקי הוידאו, עם יותר מ-9,300 עובדים ברחבי העולם, מכירות בשווי של $4B, נכון ל-2013. שוק הליבה של EA, משחקים למחשבים אישיים ולקונסולות ביתיות, האט בשנים האחרונות וההערכה היא כי יצמח בצורה מתונה לכל היותר בשנים הקרובות. לאור הקיפאון בהכנסותיה של EA, מנהליה סימנו את שוק המשחקים במכשירים ניידים ("מובייל") כגורם מרכזי לצמיחה, בדגש על המודל העסקי של "משחק כשֵירות" (Game as a Service). הגישה הנכונה לחיזוק EA בשוק המובייל, לפי הניתוח שלנו, היא ביצוע רכישה בתור מחקר ופיתוח חיצוני.
כמטרה אטרקטיבית לרכישה אנו מציעים את חברת Glu Mobile Inc. (Glu) הממוקמת גם היא בקליפורניה. Glu הינה מפתחת ומוציאה לאור פורה של משחקים, עם יכולות מוכחות בתחומי הפיתוח המהיר וההפצה (יותר מ-70 משחקים ב-5 שנים) וכן בהתאמת כותרים בין פלטפורמות שונות. Glu היא היא חברה בגודל בינוני (500 עובדים ושווי שוק של $284M), שבשנים האחרונות הצליחה באופן עקבי להגדיל את מספר המשתמשים הפעילים שלה, אך נאבקת לתרגם זאת לצמיחה בהכנסותיה (מוניטיזציה).
אנו מאמינים ששילוב המותגים המובילים של EA עם יכולות הפיתוח של Glu יניב תמהיל משחקים איכותי ורווחי. המלצתנו ל-EA, הנובעת מניתוח כמותי שביצענו, היא לקבוע מחיר-עזיבה של $426M לפני המשא-ומתן בנוגע לרכישת Glu. במצב זה EA צפויה ללכוד ערך של $משפטים0M (בהנחה של המשך המגמות הנוכחיות בתעשיה ומימוש פוטנציאל הסינרגיה).
גורמי המפתח להצלחה באינטגרציה הם: מתיחת מותגי EA לפלטפורמות המובייל בהתבסס על יכולות Glu; הטמעה של המשחקים המצליחים במיוחד של Glu בארגון הממוזג; שימור כוח האדם האיכותי של Glu; ושילוב צוותי המו"פ של שתי החברות. לטובת מיצוי גורמים אלה, גישת האינטגרציה המומלצת היא סינרגיה. תוכן העניינים
1             תעשיית משחקי הוידאו 5
1 .1                מגמות בסביבת המאקרו 6
1 .1.1             השפעת הכלכלה העולמית. 6
1 .1.2             התחזקות המובייל. 6
1 .1.3             דמוגרפיית השחקנים. 6
1 .2                מגמות בתעשייה. 7
1 .2.1             שחיקת הרווחיות במגזר משחקי ה-Hard Core. 7
1 .2.2             צמיחה מהירה של ענף המובייל. 7
2              החברה הרוכשת – Electronic Arts Inc. (EA) 8
2 .1                היסטוריה, אסטרטגיה ומבנה ארגוני 8
2 .2                חילופי הנהלה ורה-ארגון 9
2 .3                הרחבת פעילות החברה. 10
2 .4                היסטורית רכישות. 11
3              החברה הנרכשת – Glu Mobile Inc. 12
3 .1                היסטוריה, אסטרטגית ומבנה ארגוני 12
3 .2                תמהיל מוצרים. 13
3 .3                ערוצי הפצה. מנהל עסקים
3 .4                מודל הכנסות. מנהל עסקים
4              הצדקת העסקה. משפטים
4 .1                Glu כמטרה פוטנציאלית עבור EA.. משפטים
4 .1.1             סינרגיה בין EA ו-Glu. 16
4 .2                רוכשים פוטנציאליים אחרים עבור Glu. 18
5             הערכת שווי העסקה. 19
5.1                ערך בסיס. 19
5.2                הערכת פרמיה על הרכישה. 19
5.3                ניתוח היוון תזרים מזומנים (DCF) 20 5.4                ערך הסינרגיה. 20 5.5                לכידת ערך. 21
6              אינטגרציה לאחר רכישה –PMI. 21
7             ביבליוגרפיה. 24
8              נספחים. 27
8 .1                תרשימים. 27
8 .2                ניתוח SWOT של GLU.. 32
8 .2.1             חוזקות. 32
8 .2.2             חולשות. 33
8 .2.3             הזדמנויות. 33
8 .2.4             איומים. 33
8 .2.5             סיכום. 34
8 .3                ניתוח DCF של Glu. 35
– גוף העבודה חסר כאן אך מופיע בגרסה המלאה –
1          ביבליוגרפיה [1] M. Nayak, "FACTBOX – A look at the $66 billion video-games industry," 10 06 2013. [Online]. Available:
http://in.reuters.com/article/2013/06/10/gameshow-e-idINDEE9590DW20130610.
[Accessed 09 12 2013].
[2] "Freebie Marketing," [Online]. Available:
http://en.wikipedia.org/wiki/Razor_and_blades_business_model.
[3] IBISWorld, "IBISWorld Industry Report – Video Games in the US," IBISWorld, 2013.
[4] First Research, "Entartainment & Games Software custom report," Hoovers, 2013.
[5] Entertainment Software Association, "Essential Facts about the Computer and Video Game Industry," 2013.
[6] KI, "Gamer Demographics Dispel Stereotypes," 04 06 2013.
[Online]. Available: http://adanai.com/gamer-demographics/. [Accessed 07 12
2013].
[7] Calvin, "Gamer Demographics that Every Developer Should Know," 28 May 2013. [Online]. Available:
http://blog.apptopia.com/game-demographics-that-every-developer-should-know/.
[Accessed 07 December 2013].
[8] Casual Games Association, "Smartphone and Tablet Gaming 2013," 2013.
[9] א.
שכטר, "מכורים ולא במקרה: "קנדי קראש זה לא משחק, זאת מניפולציה"," מוסף הארץ, 30 11 2013. [10] W. -. L. o. a. b. E. Arts, "List of acquisitions by Electronic Arts," [Online]. Available:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_acquisitions_by_Electronic_Arts.
[11] C. Kohler, "EA’s CEO: How I Learned To Acquire Developers And Not Screw Them Up," 2 8 2008. [Online]. Available:
http://www.wired.com/gamelife/2008/02/riccitiello/.
[12] "Gamespot – EA Puts it "In the Game"," 20 3
2008. [Online]. Available:
http://web.archive.org/web/20080320143652/http://archive.gamespy.com/articles/july03/
5 smartest/index11.shtml.
[13] E. Arts, "Electronic Arts Website – About," [Online].
Available: http://www.ea.com/about.
[מנהל עסקים] D. Takahashi, "EA Memo Outlines Top Executive Changes," 24
9 2013. [Online]. Available: http://venturebeat.com/2013/09/24/ea-memo-outlines-top-executive-changes/.
[משפטים] J. Paczkowski, "EA Reboot Cost 900 Jobs," 9 5 2013.
[Online]. Available:
http://allthingsd.com/20130509/ea-reboot-cost-900-jobs/.
[16] S. Sivak, "The Future of Games as a Service," 3 5 2013.
[Online]. Available:
http://www.gamasutra.com/blogs/SethSivak/20130305/187766/.
[17] Newzoo, "Free Casual Games Association Sector Report:
Smartphone & Tablet Gaming 2013," 27 11 2013. [Online]. Available:
http://www.newzoo.com/insights/cga-smartphones-and-tablets-2013-games-market-sector-report/.
[Accessed 8 12 2013].
[18] R. Pandey, "EA to Supply Games for Nokia Mobile Devices," מנהל עסקים 9 2006. [Online]. Available: http://www.gameguru.in/mobile/2006/מנהל עסקים/ea-to-supply-games-for-nokia-mobile-devices/.
[19] "EA Ships Four Mac Games," 24 3 2009. [Online]. Available:
http://news.yahoo.com/s/macworld/20070818/tc_macworld/eaships20070817;_ylt=Apf7ti22.rDTILX1Gm8aoEIK77EF.
[20] "Game Giant Forced to Play Catch Up," 4 5 2012. [Online].
Available:
http://www.npr.org/player/v2/mediaPlayer.html?action=1&t=1&islist=false&id=משפטים2001799&m=משפטים2002119.
[21] D. Streitfeld, "Gaming the Future With EA’s Frank Gibeau," 21 10 2013. [Online]. Available:

[22] A. Pham, "EA buys Angry Birds publisher Chillingo," 20 10 2010. [Online]. Available: http://latimesblogs.latimes.com/entertainmentnewsbuzz/2010/10/ea-buys-iphone-game-publisher-chillingo.html#sthash.QKSwHk9k.dpuf.
[23] "Electronic Arts buys Aussie game maker Firemint," 4 5
2011. [Online]. Available: http://www.nzherald.co.nz/technology/news/article.cfm?c_id=5&objectid=10723343.
[24] "EA to Acquire PopCap Games," 12 7 2010. [Online].
Available:
http://www.businesswire.com/news/home/20110712007011/en/EA-Acquire-PopCap-Games.
[
5 ] Glu Mobile Inc., "2012 Annual Report," Glu Mobile Inc. , 2012.
[26] Glu Mobile Inc., "Q313 Earnings Call," 30 10 2013.
[Online]. Available:
http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/20/207033/GluMobileQ313EarningsInvestorPresentation.pdf.
[Accessed 1 12 2013].
[27] Glu Mobile Inc., "2013 Analyst Day," 30 5 2013. [Online]. [28] "Matthew Ricchetti Joins Glu Mobile As New President Of Studios," 22 10 2012. [Online]. Available:
http://www.reuters.com/article/2012/10/22/idUS99003+22-Oct-2012+HUG20121022.
[29] Glu Mobile Inc., "Glu Mobile Launches Zombies Ate My Friends," 18 7 2013. [Online]. Available:
http://uk.reuters.com/article/2013/07/18/idUSnHUGdc4l+70+ONE20130718.
[Accessed 8 12 2013].
[30] S. Shearer, "EA CEO Wants Its Games to Fail For the "Right Reasons"," 05 11 2013. [Online]. Available:
http://www.escapistmagazine.com/news/view/1293מנהל עסקים-EA-CEO-Wants-Its-Games-to-Fail-For-the-Right-Reasons.
[Accessed 08 12 2013].
[31] Glu Mobile Inc., "Q2 2013 Investors Presentation," 8 6
2013. [Online]. Available: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=207033&p=irol-presentations.
[Accessed 8 12 2013].
[32] R. Miller, "Big Data is helping EA Level Up," 12 12 2012.
[Online]. Available:
http://strata.oreilly.com/2012/12/big-data-is-helping-ea-level-up.html.
[Accessed 08 12 2012].
[33] Cisco, "Leading Interactive Games Designer Accelerates Business," 2011.
[34] NASDAQ, "NASDAQ," 8 12 2013. [Online]. [35] Ernst & Young, "Global Technolgy M&A Update," ERnst & Young, April-June 2012.
[36] Ernst & Young, "Global Technolgy M&A Update," Ernst & Young, January-March 2013.
[37] W. Ahn, "Hasbro Strengthens Mobile Gaming Expertise with Purchase of Majority Interest in Backflip Studios," 7 2013. [Online].
Available: http://quibb.com/links/hasbro-strengthens-mobile-gaming-expertise-with-purchase-of-majority-interest-in-backflip-studios.
[Accessed 8 12 2013].
[38] D. W. &. S. E. ANTE, "Mobile Game Fight Goes Global," מנהל עסקים 6 2012. [Online]. Available:
http://online.wsj.com/news/articles/SB1000מנהל עסקים24052702303410404577463990080511160.
[Accessed 8 12 2013].
[39] Seeking Alpha, "Glu Mobile: Adhesive For The Broken-Hearted," 22 10 2012. [Online]. Available:
http://seekingalpha.com/article/939071-glu-mobile-adhesive-for-the-broken-hearted.
[Accessed 8 12 2013].
[40] Glu Mobile Inc., "Press Release," 18 July 2013. [Online].
Available:
http://uk.reuters.com/article/2013/07/18/idUSnHUGdc4l+70+ONE20130718.
[Accessed 8 12 2013].