ניתוח דוחות חברת גולף

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 13387

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמוד
1 .  מבוא
3
2 .  סקירת ענף האופנה וההלבשה
4
3 .  ניתוח S.W.O.T
8
4 .  ניתוח המאזן 9
5.  ניתוח רווח והפסד
2 0
6 .  ניתוח דו"ח תזרים מזומנים
3 2
7.  סיכום הניתוח הפיננסי
3 8
8 .  הערכת שווי החברה
3 9
9.  סיכום ומסקנות
4 5
1 0.  ביבליוגרפיה
4 6
1 1.  נספחים
4 7

1 .  מבוא
1 .1  תיאור העבודה עבודה זו עוסקת בניתוח חברת "גולף", תוך השוואתה לחברת "קסטרו", כאשר התחום המשותף לשתיהן הוא תחום אופנת ההלבשה. חברת "גולף" עוסקת גם בתחום אופנת הבית, בעוד חברת "קסטרו" עוסקת אך ורק בענף אופנת ההלבשה.
במקומות בהם ניתן להפריד בין מגזריה השונים של "גולף" אנו נעשה זאת על מנת להבטיח השוואה מדויקת יותר. ההשוואה בין שתי החברות  הללו נעשה על ידי ניתוח הדו"חות הכספיים שלהן, הכוללים את דו"ח רווח והפסד, הדוח על המצב הכספי (מאזן), דו"ח על השינויים בהון העצמי ודו"ח על תזרימי המזומנים של כל אחת מהחברות הללו. כמו כן- מהדו"חות הללו ניתן היה לחשב יחסים פיננסיים שונים אשר שימשו מדד נאות להשוואה בין שתי החברות. נוסף על כך נעזרנו בדו"ח הדירקטוריון של החברות, בכתבות ובאתרי האינטרנט. כל אלה עזרו לנו לקבל מידע רלוונטי וחשוב לניתוח ולצרכי ההשוואה.
בסיום העבודה הערכנו את שווי חברת "גולף" ע"י בניית תחזית אשר נשענת על כל המידע שאספנו.
1 .2  ממצאים עיקריים ענף האופנה וההלבשה הינו ענף הידוע בתחרותיות המאפיינת אותו. מאפיין נוסף בולט בענף זה הוא מאפיין העונתיות. עם כל אלה ועוד צריכות להתמודד החברות הפועלות בענף זה. חברת "גולף" הינה חברה ותיקה בענף. זוהי חברה הידועה בקהל לקוחות רחב, בשיווק ופרסום מהטובים בשוק, ובעיקר ידועה ביציבות לאורך שנים. חברת "גולף" מצליחה במהלך השנים לתרגם את הרווחים שלה למזומנים (דבר שכלל אינו מובן מאליו), כאשר בשלוש השנים האחרונות התזרים שלה מפעילות שוטפת הולך וגדל מדי שנה, מתגמלת את המשקיעים בה ע"י חלוקת רווחים באופן קבוע, כל זאת מבלי שתהיה ממונפת בהון זר- דבר שדי נדיר לראות שקורה בשוק. מעניין יהיה לבחון את כל אלה ואת השפעתם על החברה, והיכן הם מציבים אותה בענף.