סטייה חברתית 10270

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1640

תקציר העבודה

שאלה
1 קראו את עמודים 178-176
בפרק 7 בספר, את פרק 7 במדריך הלמידה וכן, את מצגת 5 באתר הקורס ואת שיעור אופק מספר 6 (הקלטתו מצויה, גם היא, באתר) וענו על הסעיפים הבאים:
12 נק') א. הסבירו בקצרה, במילים שלכם, מהו ממד סובייקטיבי של תופעה נתונה ) ואיזו גישה תיאורטית מעלה מונח זה ולשם מה. שימו לב: בסעיף זה עליכם להסביר מהו הממד הסובייקטיבי באופן כללי ולא מהו הממד הסובייקטיבי של שימוש בסמים.
10 נק') ב. הסבירו בקצרה, במילים שלכם, מהו ממד אובייקטיבי של תופעה נתונה ) ואיזו גישה תיאורטית מעלה מונח זה ולשם מה . שימו לב: בסעיף זה עליכם להסביר מהו הממד האובייקטיבי באופן כללי ולא מהו הממד האובייקטיבי של שימוש בסמים.
8 נק') ג. בהתבסס על האמור בפרק 7 בספר, ענו על השאלה, האם הממד ) הסובייקטיבי של תופעה נתונה תואם בד"כ את ממדה האובייקטיבי. שימו לב: גם בסעיף זה עליכם לענות על השאלה באופן כללי (כך שהתשובה תהיה רלוונטית לכל תופעה חברתית באשר היא) ולא להתייחס בתשובתכם ספציפית לנושא השימוש בסמים.
10 נק') ד. הסבירו לשם מה ועל ידי איזו גישה תיאורטית מושווים הממדים ) הסובייקטיבי והאובייקטיבי של תופעה נתונה. כמו כן, הסבירו, איזה רעיון תיאורטי מבקשת הגישה שמשווה בין הממדים להוכיח באמצעות השוואה.
לתשומת ליבכם: גם בסעיף זה, על התשובה להיות כללית (בדומה לסעיפים הקודמים) ולא להתייחס ספציפית לנושא השימוש בסמים.
שאלה
2 קראו על תופעת האונס בפרק 6 בספר (עמודים משפטים0-מנהל עסקים7 ) והציגו ניתוח תיאורטי קונסטרוקציוניסטי שלה, בהתאם לסעיפים הבאים:
(היעזרו בתשובתכם, גם בפרק 6 במדריך הלמידה וכן, בשיעור מספר 7 באופק, שהקלטתו מופיעה באר הקורס).
20 נק') א. תארו את התגובה החברתית לתופעת האונס, כפי שמתוארת בפרק 6 בספר.
) בתשובתכם עליכם לכלול את התגובות לאונס כפי שנשמעות: מהגדרת ה- מתוך ארבע הגדרות הרצף ומתוך תפיסותיהם הסובייקטיביות של ,FBI שלושה קהלי הצופים, שמועלים בפרק.
משפטים נק') ב. הציגו את הנתונים האובייקטיביים ביחס לתופעת האונס, כפי שעולים בפרק )
6 וכפי שנלמדו במפגש ההנחיה השביעי.
10 נק') ג. השוו בין חומרת התגובה החברתית לאונס בחברה האמריקאית, כפי ) שהוצגה על ידכם בסעיף א' לעיל, לבין נתוניה האובייקטיביים, כפי שהוצגו על ידכם בסעיף ב' והסבירו, האם מתקיימת התאמה ביניהם.
הסבירו, על מה בוססה מסקנתכם.
משפטים נק') ד. הציגו הסברים תיאורטיים אפשריים של גישת הקונפליקט, לתוצאת ) ההשוואה (כפי שהצגתם בסעיף הקודם) בין חומרת התגובה כלפי תופעת האונס, לבין נתוניה העובדתיים (אובייקטיביים).
בתשובתכם התייחסו לנושאים הבאים:
– הקונפליקט, אשר על הרקע שלו מתהווה תופעת האונס והתגובה החברתית אליה.
– איפיון קבוצות האינטרסים המעורבות בקונפליקט הנ"ל, אופי האינטרסים שלהן ואפיון חלוקת הכוח ביניהן.
– הפעולות שנוקטות מערכות הפיקוח הפורמאליות והבלתי פורמאליות ביחס לתופעת האונס.
– אופן הבניית התגובה החברתית לאונס והאופן בו מושפעת הבנייה זו מהאינטרסים של קבוצות האינטרסים שהוזכרו על ידכם לעיל ומייחסי הכוחות ביניהן.