איסוף מידה על הפונה במסגרת הכשרה המעשית בעבודה סוציאלית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2828
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

שנה"ל תשעד /2014                                                                               סמסטר א                                                                                               דר'                                                                                                                                             עבודת סיכום סמסטר בקורס שיטות התערבות  ב'  איסוף מידע לקראת ההערכה
1 .בחר/י את אחד הלקוחות שבטיפולך והצג/י אותו בקצרה. (עד חצי עמוד)
2 . הצג/י את המידע שיש לך לגביו לפי התחומים הבאים: (30 נק') א.פרטים על האדם – הלקוח (פרטים דמוגראפיים, תכונות ואפיונים מיוחדים , מצב כלכלי, בריאותי, ועוד)  סיבת פניה , מדוע פנה עכשיו דווקא?
ב. משפחת הלקוח ג. קשריו עם מערכות פורמאליות (שירותים שונים, עבודה, מסגרות הקשורות בבני משפחתו כמו גני ילדים ובתי ספר, מסגרות בריאות ועוד ד.קשריו עם מערכות בלתי פורמאליות כמו המשפחה המורחבת, חברים וכו'  ה. כתבו מהן הבעיות עמן מתמודד הפונה – באלו תחומים הן באות לידי ביטוי, איך התמודד עמן הפונה  עד כה? מתי החלו הבעיות? כיצד הוא  מבין את הסיבה לקיומן? על אלו  תחומי חיים הן משפיעות?
 ו. בהתבסס על המודל של בירקמייאר ברג ו דיוויס ( Birkenmaier, Berg-Weger, & Dewees, 2011 ) מהם הכוחות ומשאבים העומדים לרשותו של הפונה, ואילו מכשולים או המגבלות  עומדים בפניו בהתמודדות עם הבעיות.

3 .בחרו בעיה אחת מתוך הבעיות שאיתרת והצגת בסעיף הקודם. נתחו את הבעיה מנקודת המבט של הגישה הג'ינרית, תוך התייחסות לרמות שונות של ביטויי הבעיה  (פרטנית, משפחתית, קבוצתית, קהילתית וחברתית ) (משפטים נק')
4 .
מה נאמר בספרות המקצועית ( תיאורטית ומחקרית ) לגבי האפיונים ( האדם והבעיה ) שהוצג. השתמשו  ב 3  מקורות ביבליוגרפיים כשלפחות 2 מהם לקוחים מספרות מחקרית מהעשור האחרון. (משפטים נק') 5. כתבו   לפחות שלוש השערות אבחנתיות בנוגע לבעיה שבחרתם וכתבו כיצד תאששו או תפריכו כל אחת מהן.( 20 נק')  
6 . כתב/י סיכום אינטגרטיבי קצר הכולל את כל המידע שאספת והצגת (10 נק') 7. התבונן/י על תהליך הלמידה שלך את מערכת הלקוח עד כה, והתייחס/י  לתובנות אשר יאפשרו לך לתת מענה מותאם יותר ומקצועי למערכת הלקוח שהצגת?  מה למדת על עצמך כאיש מקצוע?  (10 נקודות) יש להגיש את העבודה עד תאריך 2/2/2014 (איחור בהגשת העבודה יגרור הפחתה בציון) אורך העבודה עד 6 עמודים, מודפסים ברווח  כפול בגודל גופן 12. יש לצטט לפי  כללי  ה- APA                                                                  ב ה צ ל ח ה עבודה בקורס שיטות  התערבות  בעבודה סוציאלית ב' איסוף מידע והגדרת בעיה תאריך: 05/01/מנהל עסקים איסוף מידע 3
מבוא
"גם שינוים קטנים המתרחשים בצעדים קטנים מביאים בסופו של דבר לשינוים הגדולים." חלק נכבד מעבודה סוציאלית קשור לאיסוף מידע על הלקוח וטיפול בו. עבודה זו עוסקת באיסוף מידע והגדרת הבעיה של הפונה אשר נמצא בטיפולי כסטודנטית לעבודה סוציאלית, במסגרת הכשרתי המעשית בבית ספר מפת"ן-קשת בעכו.     איסוף המידע, ההשערות האבחוניות והספרות המקצועית שקיבצתי בעבודתי זו יסייע להבין את החשיבות העליונה של תפקיד העובד הסוציאלי בעזרה לניהול אורך חיים תקין ועצמאי של הפונה בתקופה של גיל ההתבגרות, בה נער צריך להתמודד עם גיבוש זהותו, ותפקוד התקין ככל האפשר בלימודיו וגם במשפחתו.     המקרה שלפנינו בעל מורכבות יוצאת דופן בשל גורמים אשר להם הכרעה מכרעת על תפקודו של הפונה והתמודדותו עם בעיות בגיל ההתבגרות, אי-תפקוד תקין של משפתו, עיבוד אובדן של אם ותחושת אבל מתמשכת במהלך כל חיו של הפונה.