תולדות הקולנוע ב' 10683

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1164
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1
בתשובתי אענה מה הקשר שבין ה"פרסונה" של הכוכב המפרי בוגרט והציפיות הנרטיביות שהוא מייצר בסרט "הנץ ממלטה"- וכיצד התפקיד שלו מחזק או מתנגד לסטריאוטיפים בתפקיד שהוא מעצב.
המונח "פרסונה" בא לתאר את תדמיתו הציבורית של השחקן שלעיתים קרובות תדמית זו כוללת מאפיינים אמיתיים מאישיותו של הכוכב, דבר אשר מאפיין את הכוכב כדמות מובנית בכל סרטיו וגורם לצופה לצפות להתנהגות מסוימת מהכוכב בכל סרטיו.
ה"פרסונה" של הכוכב האמפרי בוגרט אופיינה בחוכמה, אומץ, קשיחות ובכך שדמותו בדרך כלל שמרה על קוד מוסרי כשהעולם סביבה היה מושחת.
ולכן, הציפיות הנרטיביות מהסרט "הנץ ממלטה" הן שדמותו של המפרי בוגרט המגלם את סם ספייד- בלש פרטי, תהיה קשוחה, אמיצה וחכמה ותשמור על המוסריות שלה בסופו של דבר.
בתחילה, דמותו של סם ספייד פוגשת באישה אשר באה לבקש את עזרתו ועזרת שותפו במציאת אחותה כאשר היא חושדת שנמצאת בבית מלון ספציפי עם בחור מפוקפק, בהמשך אנו מגלים ששותפו של ספייד נרצח בזמן מעקב אחר בית המלון באותו הערב.
בחזרתו אל המשרד, ספייד ממהר להוריד את שמו של השותף משם המשרד וכן, בעקבות הרצח אנחנו מגלים על רומן שהתרחש בין ספייד לאשתו של הנרצח שאיתה כעת, הוא לא רוצה כל קשר.
התנהגות זאת, מצד דמותו של בוגרט מבלבלת את הצופה, שכן הוא מתנהג באופן לא מוסרי בהחלט.