מהפכת הוורדים 2003 (ציון 93)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2299
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

ניתוח יציבות פוליטית במשטרים טוטליטריים ואוטוריטאריים מהפכת הוורדים בגיאורגיה
2 003
שם הקורס : פוליטיקה וממשל מספר הקורס :7110072-0 תאריך :
5 .02.2014 תוכן העניינים:
מבוא -…1           פרק תיאורטי –..2
פרק היסטורי –..3
פרק יישומי –.7-4
פרק סיכום ומסקנות …8
רשימה ביבליוגרפית מבוא
מהפכת הוורדים בגיאורגיה הייתה מהפכה מסדרת מהפכות הצבעים. בשניים בנובמבר 2003 התקיימו בגיאורגיה בחירות פרלמנטאריות. הבחירות הוקעו על ידי משקיפים בינלאומיים בתואנה שהיו נגועים במשוא פנים של שוורדנדזה. מיכאיל סאאקשווילי טען כי ניצח בבחירות. טענה זו אושרה גם על ידי הצבעה מקבילה בלתי תלויה בבחירות מקומיות שבוצעו על ידי האגודה הבינלאומית למען בחירות דמוקרטיות הוגנות. סאאקשווילי והאיחוד של האופוזיציה קיבלו את התוצאות כאילו היו תוצאות הבחירות הרשמיות, ודחקו בעם הגאורגי למחות כנגד ממשלת שוורדנדזה. כמו כן, הם ארגנו הפגנות ללא אלימות כנגד השלטון. המפלגות הדמוקרטיות העיקריות של האופוזיציה, התאחדו בתביעה לסילוקו של שוורדנדזה וקיום בחירות חוזרות. בעקבות ההפגנות שנערכו נוצר מצב חירום במדינה שבעקבותיו שוורדנדזה הודיע על פרישתו מהנשיאות. בארבעה בינואר 2004 התקיימו בחירות לנשיאות גאורגיה בהן ניצח מיכאיל סאאקשווילי.
מטרת המחקר מחקר זה בוחן את השפעת מהפכת הוורדים בשנת 2003 על יציבות הממשל והמשטר בגיאורגיה.
הגדרת משתנים המשתנה הבלתי תלוי הינו מהפכת הוורדים שהשפיעה על יציבות המשטר בגיאורגיה. המשתנה התלוי הינו יציבות המשטר בגיאורגיה .
שאלת המחקר כיצד מהפכת הוורדים בגיאורגיה השפיעה על היציבות הפוליטית במדינה?
השערת המחקר ככל שגברו הלחצים של המפלגות הדמוקרטיות העיקריות של האופוזיציה וההפגנות של מרבית תושבי גיאורגיה באמצעות מהפכת הוורדים, כך התערערה היציבות הפוליטית שבראשה עמד הנשיא שוורדנדזה וגרמה לנפילתו.
שיטת המחקר מחקר זה הינו מחקר איכותני שיתבסס על מאמרים ומחקרים קודמים בעלי תוכן אמפירי באמצעות מסגרת תיאורטית.