בקורס שינה והפרעות שינה בילדות, 10904, סמסטר אביב 2014 - תרגול קריאה ביקורתית של מאמרים והצעת מחקר

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 14 הקורס:
10904 – שינה והפרעות שינה בילדות חומר הלימוד למטלה: כללי מספר השאלות: 1 משקל המטלה: 5 נקודות סמסטר:
2014ב מועד אחרון להגשה: 29.5.2014  ( )   קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:  שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה"   שימו לב, מטלה מנהל עסקים היא מטלת חובה בקורס     שאלה
1 00) 1 נקודות) על מנת לענות על מטלה זו עליכם להשתמש במאגרי המידע הרלוונטיים לתחום בו עוסק הקורס: PsychNet. לביצוע ממ"ן זה מומלץ להיעזר בהדרכות על מאגרי המידע המתקיימות בספריית האו"פ.
חשבו על נושא המעניין אתכם בתחום הדיון של קורס זה. כדאי לחשוב על נושא שניתן לפתח לכתיבת עבודה סמינריונית, למעוניינים בכך. לאחר שהגדרתם נושא שיש לכם בו עניין, אתם מתבקשים לערוך חיפוש במאגרי מידע של מאמרים מהשנים 2012 – 2000 המתייחסים לנושא הנדון (על פי מילות מפתח המתייחסות למושגים מרכזיים באותו נושא). למשל, אם בחרתם בנושא שינה בקרב מתבגרים (אין לבחור בנושא זה לממ"ן) ניתן להתחיל את החיפוש מהצלבת המושגים Sleep and adolescence. בוודאי תתקלו ברשימה ארוכה של מאמרים, אותה יש לצמצם ע"י הגדרת תת- תחום כמו בחירת הפרעת שינה ספציפית בקרב מתבגרים (כמו Sleep schedule disorder). הקריטריון למיקוד החיפוש צריך להיות תאורטי/תוכני (ולא טכני כמו שם כתב העת או סימון אפשרות ה- Full text only). יש לצמצם את החיפוש עד לקבלת רשימה של 5-10 מאמרים רלוונטיים.   יש לקרוא בעיון את קובץ הנחיות למטלה מנהל עסקים המופיע באתר הקורס. הנחיות אלו מחדדות את תהליך גיבוש וכתיבת הצעת המחקר.      16
  השיבו על השאלות הבאות: (10 נק') א. הגדירו את הנושא שבו בחרתם, והציגו את מילות החיפוש שבהן נעזרתם. (10 נק') ב. הכינו רשימה ביבליוגרפית של ארבעה מקורות שמצאתם כרלוונטיים ביותר לנושא שבחרתם בו (אין לכלול מאמרים מחומר הקורס). הקפידו על כתיבה נכונה של המקורות בהתאם להנחיות המופיעות בקובץ ההנחיות לעבודה באתר הקורס.   מתוך הרשימה שבסעיף הקודם בחרו שני מאמרים, וקראו אותם בעיון. צרפו אותם לממ"ן (כקובץ pdf במערכת המטלות או עותק מודפס לממנים המוגשים בדואר).
אם אינכם מוצאים את כתב העת, בחרו מאמר אחר שכתב העת שלו נמצא בספריה. את מרבית המאמרים מהשנים האחרונות ניתן למצוא גם בכתבי העת האלקטרוניים. (20 נק') ג. לגבי אחד מבין המאמרים שבחרתם, כתבו בקצרה מהי שאלת המחקר, מה הממצאים העיקריים ומסקנותיו המרכזיות. (60 נק') ד. על בסיס קריאת שני המאמרים, נסחו הצעה למחקר המשך בנושא שבו בחרתם. רעיון למחקר המשך יכול להתבסס על מגבלות במחקר, שאלות או רעיונות הנגזרים מן המחקר המתואר בכל מאמר שקראתם. הצעה למחקר המשך צריכה לכלול התייחסות לנקודות הבאות:
1 . מהי שאלת המחקר אותה אתם מעוניינים לבדוק, מתוך מה צמחה ועל מה היא מבוסס? (על אלו נתונים אמפיריים או גוף ידע תיאורטי מתוך המאמרים שקראתם)
2 . מה ההשערה שלכם לגבי ממצאי המחקר? ועל מה היא מתבססת? (לאיזה תוצאות תצפו, ועל סמך מה מבוססת ציפייה זאת?)
3 . תארו בקצרה את מערך המחקר שלכם (נבדקים, כלים, הליך)
4 . הסבירו מה יכולה להיות תרומת המחקר שהצעתם לידע הנסקר והנחקר במאמרים שקראתם.