מבוא לפסיכולוגיה
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מבוא לפסיכולוגיה |
מילות מפתח | אריקסון, האוניברסיטה הפתוחה, מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה, פרויד |
ציון | 98 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 580 |
תקציר העבודה
פתרון ממ"ן 11
שאלה 1
א. דעתי על טענה זו היא שאינה נכונה בשלמותה, בהתאם לנלמד במטרות הפסיכולוגיה נוכל להבין שפסיכולוגים שואפים לאובייקטיביות משמע לא ניתן להגיד שההכשרה שמה דגש על סובייקטיביות.
לתאר את ההתנהגות – על החוקר לאסוף נתוני התנהגות ע"פ תצפית מדויקת. התצפית תהיה כמה שיותר נטולה מההעדפות האישיות של החוקר או המטפל.
אין מקום לסובייקטיביות במטרה זו.
להסביר את ההתנהגות – מציאת סיבה להתנהגות מסוימת זאת באמצעות מספר הסברים אשר מתוכם יבחר החוקר סיבה עיקרית שהיא הגורם להתנהגות לדעתו.
הבחירה בסיבה זו היא שילוב הפרספקטיבה של החוקר למחקרים הקיימים.
מטרה זו היא נוטה יותר לסובייקטיבית – תובנת החוקר ודעתו האישית הם הקובעים.
לנבא את ההתנהגות – ביצוע הערכה ושיעור השערות בקשר להתנהגות מסוימת. על ההשערות להיות מדויקות על מנת שניתן יהיה לבחון אותן כראוי ובמידת הצורך באם הממצאים לא יתמכו בהן – להשמיט אותן.
אין מקום לסובייקטיביות במטרה זו.
לפקח על ההתנהגות – לשלוט על התנהגות מסוימת בין אם להפסיק אותה או להתחיל אותה.
הפסיכולוגים משתמשים בידע שלהם כדי לבצע מטרה זו. מטרה זו היא נוטה יותר לסובייקטיבית – לכל פסיכולוג יש את הידע שלו, משמע יש מקום לפרשנות האישית של הפסיכולוג והוא המחליט באיזו שיטה לנקוט עם המטופל.
…