מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2096
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

עבודה בציון 94.
פירוט כלל האסכולות , הכוח המיוחס להם, דימוי הנמענים ויחס האסכולות כלפי התרבות הפופולרית.
האתיקה העיתונאית והתאוריה של אחריות חברתית אמורות לסייע במצבים מסוג זה כך:
*לתקשורת יש מחויבות לחברה- על הערוץ לזכור שהוא פועל במסגרת ציבורית רחבה מאוד, ולכן הוא מחויב לערכי החברה ולנורמות החברה.
למרות שהבעלות על הערוץ היא בידיים פרטיות- עליה להיות ולפעול תחת נאמנות ציבורית, ולכן על הערוץ לשמור על זכויות הציבור והפרט.
החסרונות של האינטרנט ככלי לדיון ציבורי ופעולה חברתית הם:
*גודש מידע- לעתים יש ברשת מידע רב מדי, אנשים רבים רוצים לשתף ולספר, לא כולם מכווני מטרה- והדבר גורם לבלבול…
קשה להחליט מה נכון ומה רלוונטי , לעתים קשה עד בלתי אפשרי להתעסק בנושאים החשובים באמת.
היתרונות של האינטרנט ככלי לדיון ציבורי ופעולה חברתית הם:
*חשיפה רחבה- ניתן להיחשף מול מגוון גדול של אנשים ולחשוף תכנים שונים ומגוונים אל התודעה הציבורית, החשיפה יכולה לסייע ולתרום לאנשים שעד היום לא היה להם את האמצעים או האומץ להיחשף, וכעת האינטרנט מאפשר להם לחשוף דברים שעברו/מחשבות/רעיונות מול קהל רחב, לשתף ולדון בהם ואף להגיע למצב שבו פועלים בעקבות החשיפה שלהם.
המאפיינים של המדיה החדשים השונים ממאפייני המדיה הותיקים הם:
*תקשורת דו סטרית- במדיה הישנים התקשורת הייתה חד סטרית, מהמוען אל הנמען ללא משוב.. כעת לנמען יש אפשרות לקחת חלק פעיל באיזה צורך ודרך שרק ירצה, מאפשרת שיח של רבים עם אפשרות למענה של רבים.