להבין סרטים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע |
מילות מפתח | אולפנים, אחוזה מפוארת, דיזולב, הייגן, הסנדק 1, וולץ, זווית צילום, להבין סרטים, ממן 12, מרחק צילום, משמעות דרמטית, משמעות סמלית, משמעות עלילתית, נחיתת המטוס, סוגי מעברים בין שוטים, סצנת הסוס, עריכה קלאסית אנליטית, פייד, קאט, שוט מכונן, תנועת המצלמה |
ציון | 93 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 1815 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
שאלה
2 העריכה של הקטע הנידון היא עריכה קלאסית-אנליטית, במסגרתה השוטים ערוכים באופן שיוצר רציפות והמשכיות. מטרתה, לייצר במחשבתו של הצופה בהירות לגבי ארגון המרחב המצולם, הנקטע ע"י השוטים הנלקחים מנק' שונות בחלל, ובהירות באופן בו העריכה משקפת את התפתחות הסיטואציה הדרמטית. כלומר, צורת עריכה זו משקפת ומסייעת להעביר את המשמעות הדרמטית "הטבעית" הקיימת בקטע, ולא יוצרת אותה. העיקרון של העריכה האנליטית-קלאסית שהשוט הראשון והאחרון ממחישים הוא עריכת ההמשכיות, טכניקה המשקפת את החוקיות הנשמרת בכל הקשור לתפיסת המרחב המייצרת אשליה של רציפות החלל המצולם, למרות שהשוטים השונים צולמו מנקודות שונות (במרחק, בזווית ובמיקום במרחב). באמצעות עיקרון זה יכול הצופה להרגיש התמצאות במרחב, למרות שאינו רואה אותו בשלמותו, והדבר מונע בלבול של הצופה ומונע את הניתוק הרגשי שלו מהסיטואציה הדרמטית שיכולה לנבוע מאותו בלבול.
השוט הפותח הוא Establishing Shot, שמטרתו להציג לנו את זירת ההתרחשות בקטע, ואת הדמויות שישתפו בהמשך השוטים, ממרחקי צילום קרובים יותר. השוט מאפשר לצופה לראות את כל המרחב, ולחוש …