הצעת מחקר בנושא השפעת ההבדל במקור הפגיעה והבדל הרקע התרבותי על הופעת סיפטומים של PTSD

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1407
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

הצעה לעבודת סמנריון :
אוכלוסיית המחקר: דרוזים–ישראלים, יהודים – ישראלים.
הנושא: השפעת ההבדל במקור הפגיעה והבדל  הרקע התרבותי על הופעת סיפטומים של PTSD ההשערות:
(1)     ניתן לשער, כי בקרב יהודים-ישראלים נמצא רמה גבוהה יותר של דיווחים על תסמיני PTSD שמקורם מפגיעה בעצמי לעומת  קבוצת הישראלים בני המגזר הדרוזי.
(2)     ניתן לשער, כי בקרב בני המגזר הדרוזי  נמצא רמה גבוהה יותר של דיווחים על תסמיני PTSD אשר מקורם מפגיעה באחר לעומת  קבוצת היהודים- ישראלים. (3)     ניתן לשער, כי לא ימצאו הבדלים בין יהודים-ישראלים  ובין בני המגזר הדרוזי בהופעת תסמיני PTSD  שמקורו כתוצאה מפגיעה באחר שהינו חלק מהמשפחה הגרעינית.
(4)     ניתן לשער, כי יבוא לידי ביטוי הבדל בין שתי אוכלוסיות המחקר בהופעת תסמיני הפוסט טראומה שמקור פגיעתה הוא באחר שאינו בן המשפחה הגרעינית, כאשר נמצא יותר דיווחים על תסמיני PTSD בקרב בני המגזר הדרוזי.
(5)     ניתן לשער, כי לא יבואו לידי ביטוי הבדלים בהופעת הסימפטומים של ה-PTSD בקרב אוכלוסיות המחקר המתגוררת ביישוב שאינו עירוני במקרים בהם הטראומה ממוקדת באחר.
השאלונים שיבדקו את ההשערות:
1 .                                                                                                                                                                                                                                                                                           ..
***העבודה כוללת הצעת עבודה בלבד – לא עבודת סמינריון מלאה!!