פרויקט גמר הנדסאי אלקטרוניקה - מערכת מעקב על משרד בטחוני

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 10827

תקציר העבודה

1 . מבוא/תקציר נושא הפרוייקט הינו פתוח ובנית "מערכת מעקב על משרד בטחוני". לכל משתמש יש את מטבע הזיהוי משלו. למטבע זה יש סיסמא ייחודית המורכת מ- 64Bit, וכאשר המשתמש שם את המטבע שלו, המערכת יודעת לזהות אותו לפי סיסמא זו. המערכת שולחת את שעת הכניסה ואת שעת היציאה של כל המשתמש למחשב מרכזי המבצע בקרה פאסיבית. המערכת מורכבת משלושה חלקים:
1.     חלק האחראי על פתיחת דלת החדר מסוים והכספת.
2.     חלק האחראי על חיבור הממשק למחשב בקרה מרכזי.
3 .     חלק האחראי על איפשור/חסימה של השימוש על סמך זיהוי. פעולת תזמון ושמירת הזמן מתבססת על רכיב שעון זמן אמת -RTC (Real Time Clock) המיוצר על-ידי חברת DALLAS.
החלק הראשון אחראי על הפעלת מנעול אלקטרומכני. כשאר המשתמש רוצה לפתוח חדר מסוים או לגשת לכספת באותו חדר, הוא מבצע פעולה זו בחלק זה של המערכת הכללית. בקר הזעיר קורא תאריך וזמן מרכיב ה- RTCומציג אותם על ה- LCD של אותו חלק. כמו כן, החלק הראשון כולל רכיב MAX232
המיוצר על-ידי חברת MAXIM והוא מהווה דוחף קו לתקשורת טורית, דרכו נשלח המידע למחשב מרכזי.
עיקרון הפעולה של החלק השני הוא שידור מידע טורי למחשב מרכזי כאשר המשתמש (שכבר נכנס לחדר) רוצה גישה להתקן מסוים, וזאת על מנת להשתמש בו. עיקרון הפעולה של החלק השלישי הוא כאשר המשתמש (שכבר נכנס לחדר) רוצה גישה להתקן שנמצא בתוך החדר. במקרה זה, נשלח המידע למחשב מרכזי באמצעות דוחף קו והוא יכול לזהות מי מהמשתמשים איפשר את הגישה למחשב ובאיזה חדר.
הנתונים מועברים במערכות באופן טורי, לפי תקן RS422 .המידע משודר באופן Simplex, ומתנהל על-פי פרוטוקול תקשורת, המגדיר את העברת הנתונים במערכת.
השימוש בפרוטוקול זה מקנה העברת נתונים באיכות והבטחה מרביים.