דיני הסחר הבינלאומי- האוניברסיטה הפתוחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 897
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

  מטלת מנחה 12
אחת הסוגיות המשפטיות המרכזיות והמרתקות בהקשר של עסקאות בינלאומיות היינה סוגית הדין וכללי המשפט שלפיהם ישפוט בית משפט בנושא מסוים שלגביו הצדדים לעסקה חלוקים. סוגיה זו המוכרת בשמה גם כ "קונפליקט הדינים" או "ברירת הדין" מתייחסת כאמור לאותם מקרים שבהם מעורבות מספר שיטות משפט ממדינות שונות ומתחרות ביניהן ביחס לשיטה שתחול על הצדדים.
אמנת רומא שכוננה בשנת 1980 על ידי מדינות האיחוד האירופאי ניסתה לאחד את כללי ברירת הדין בחיובים חוזיים ולממש את אחת ממטרותיה – השגת אחידות התוצאה של הדיון המשפטי ללא קשר לפורום המסוים הדן בסכסוך מתוך כוונה לצמצם את תופעת ה "Forum Shopping" – שבשל יריעת הדיון הקצרה של עבודה זו לא ארחיב אודותיה כאן. סעיפים 3 ו- 4 באמנה קובעים שראשית יש להחיל על הסכסוך את הדין על פי רצון הצדדים המפורש או המשתמע מתוך כוונתם (סעיף 3). במקרים שבהם אין הבעה מפורשת או משתמעת של כוונת הצדדים קבעה האמנה הנחות לפיהן נקבע ברירת הדין וזאת לצד פתיחת אפשרות לשיקול דעת לבית המשפט לבחון את הדין הראוי שיוחל על הסכסוך.
כעת, בתום הבהרת סוגית "ברירת הדין" ניתן לבחון את ברירת הדין בכל אחד מהחוזים המתוארים באירוע המובא בשאלה. לשם כך, אסקור את כל החוזים המתוארים במסגרת האירוע ואבחן, לאור עקרונות…