ציון 92

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3512

תקציר העבודה

            ממן   
1 2
1 א . סוג עריכה:  קלאסית אנליטית.
ב. העריכה הקלאסית מכילה שלוש עקרונות: שקיפות,המשכיות, אנליטיות. כשעקרון השקיפות מותנה בקיומם של השניים האחרים.
בסצנה הנוכחית עקרון ההמשכיות מתקיים בהתאם לחוקים הבאים:
נפתח בשוט מכונן הסצינה מתחילה בצילום חלל חזיתי ממרחק גדול המאפשר להראות את כל פרטי המקום בו מתקיימת הפגישה בין אלווי לאנני. מיקום בית הקפה על מדרכה באזור סואן בלוס אנגלס   איזור עירוני ממש בצידי הכביש  מתחיל בתמונה שלמה במרחק גדול כשאלווי מצולם ממרחק גדול.
החיתוך הראשון חיתוך בתנועה כשאלווי מתיישב עוברים לצילום ממרחק בינוני גדול המאפשר לנו להבחין בהבעות פניו של אלווי ואיך הוא מרגיש בהגיעו למקום כמו גם לראות דמויות אחרות ביחס אליו.
כשאנני מגיעה אלווי קם לקראתה ניתן להגיד  שחרף החיתוך זהו שוט מכונן נוסף היחיד שמשלב בתמונה אחת את אלווי ואנני בתוך בית הקפה כבר כאן מתקבל רמז לטיב היחסים בינהם.

ג.
מבחינה דרמתית: תפקידה של העריכה הקלאסית בסצנה זו לגרום לצופה להתמקד בצד הנרטיבי של הסצנה בהיכן עומדת מערכת היחסים בין אנני לאלווי בשלב זה, איך כל אחד מהם רואה את המערכת דרך עיניו כמו גם להראות לנו לאן הגיע כל אחד מהם בשלב זה של חייהם לאחר תקופה של פרידה.
המטרה העיקרית להדגיש ולהבליט  את הבדלים והניגודים שמבדילים ומפרידים בין אנני לאלווי מבלי שהמעברים בין השוטים יסיחו את דעתו של הצופה . הסצנה הנפתחת בשוט מכונן ממרחק בינוני גדול מאפשר לנו לקבל רקע למקום מפגשם של אלווי ואנני בית קפה בלוס אנגלס  על מדרכה לצד כביש סואן מרמז על טיב המפגש בינהם מקום המתאים למפגשים כללים עסקיים רשמיים פחות לאינטימיים , בשוט זה ניתן לראות את אלווי הנכנס לבית הקפה וכבר בשלב זה להבחין בשוני בין לבושו המחויט לבין יושבי בית הקפה כמו גם ברמה הסמלית על כל …
2א.תנועת המצלמה פאן המצלמה ניצבת במקום אחד  על מדרכה מול בית הקפה קבועה על צירה האנכי וסובבת בתנועה אופקית השימוש בטכניקה זו מאפשר להראות מקום רחב ידיים שאינו יכול להראות בצילום קבוע. בסצנה הנוכחית  זה מאפשר לנו לעקוב אחר יציאתם המשותפת של אלווי ואנני מבית הקפה ומשאירה אותם במרכז הקומפוזיציה.
אנני ואלווי יוצאים מבית הקפה והולכים משמאל לימין וכך המצלמה מלווה את יציאתם בפאן משמאל לימין, כשהם יורדים במדרגות הם נראים חזיתית ומתחילים  ללכת מימין לשמאל הם מהלך הליכתם הם מתקרבים אל המצלמה כך שניתן להבחין בפניהם מקרוב, בנקודה מסויימת המצלמה ממשיכה לנוע עם כיוון הליכתם מימין לשמאל , במעבר על פני הטלפונים המצלמה עושה swish pan  אחריו אנני ואלווי נראים מקבילים זה לזו כשאנני מסתירה את אלווי , משם אלווי מלווה את אנני למכוניתה כשאנני מקדימה …
3א. סוג עריכה : מונטאז (צורני)  המתבטא בחיתוך מהיר,שינויי מרחקים וזוויות,מעברים חדים של זמן ומקום סיקוונס הבא לבטא פעולה דינמית בלי קשר לרצף במרחב ובזמן. מבחינת הזמן נהיגתו של אלווי כבוגר בזמן הווה בהקבלה לתמונות ילדותו ,עברו, של אלווי במגרש המכוניות המתנגשות המופיעות לזמן קצר ביותר והן נותנות ביטוי דינמי לאופיו של אלווי בזמן כעס.החיתוך נעשה באמצעות flash back  לעבר, המאפשר לשלב ולצרף צילומים שאינם שייכים לאותה סצנה השייכים לזמן אחר למקום אחר כמטאפורה למצב המתקיים ,מדגישם רבדים פסיכולוגיים והקבלות, בסצנה במקרה הנוכחי אלווי אדם בוגר מנסה לצאת מהחנייה וכל פעם כשהוא נוסע לאחור ישנה גם  חזרה לילדותו של אלווי לעברו flash back למגרש המכוניות המתנגשות  שאביו ניהל שם נהג אלווי להוציא את האגרסיות שלו, הקבלה לאופן בה הוא מוציא אגרסיות …
4. סוג עריכה:  מונטאז (תמטי) כך שרצף התמונות המופיעות בשוטים נפרדים חוברים יחד לאותו נושא היחסים בין אלווי לאנני.
אין שוט מכונן,כמו כן התמונות ממערכת היחסים שנמשכה כשנה בפועל  נדחסות במספר דקות ,המונטז יוצר פירוק של השלם וכאן נראים קטעים ממערכת היחסים שלהם מפורקים ללא סדר כרונולוגי בינהם.
מבחנה דרמתית:
הפרק האחרון מסכם בקצרה את כל הסרט וסוגר מעגל בין אנני לאלווי. נפתח במפגש מקרי בין אנני לאלווי אחר כך ישיבתם הידידותית בבית הקפה הנראת הרבה יותר מהנה מקודמותיה שכן שניהם נראו צוחקים , בעריכת מונטאז עוברים לרצף תמונות בכמה דקות  המתמצת  את מערכת היחסים שנמשכה בינהם כשנה , כפי שאלווי אומר "העלנו זכרונות" התמונות מופיעות ברצף לא כרונולוגי , נראים רגעים עצובים ורגעים שמחים (ניגודים)  שהיו בינהם-