הערכת שווי - חברת מלונות דן מול ישרוטל

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2014
מספר מילים 11882

תקציר העבודה

תוכן ענינים פרק                                                            עמוד                                           חלק א'             
1 .מבוא .3
2 .סקירת ענף המלונאות -4
3 .סקירת חברת מלונות דן בע"מ -.6
1 3…………………………………………………………………….S.O.W.T 4.ניתוח .ניתוח מגמות –מאזן -.משפטים .ניתוח מגמות דוח רווח והפסד -.18
.ניתוח מגמות דוח תזרים מזומנים 29
.יחסים פיננסים 32
.מדד אלטמן -42
1 0.סיכום חלק א' –.43
חלק ב'
1 1.הערכת שווי חברת דן מלונות בע"מ -.44
1 2.בבילוגרפיה 52
1 3.נספחים -.53
מבוא.1
1 .1
סקירה כללית:
בעבודתנו ביצענו סקירה בדבר הגורמים המשפיעים על המשק ועל ענף המלונאות בפרט.
בשלב הזני בוצע ניתוח מקיף של חברת "דן בע"מ ", בו הכרנו את מאפייני החברה ואת נתוניה מתוך הדוחות הכספיים.
הנתונים בוצעו תוך השואה לחברה מתחרה בענף שהיא רשת מלונות "ישרוטל" בע"מ, שדמה מאד באופייה ובהיקף פעילותה לחברת דן.
ביצענו סקירה וניתוח אנכי ואופקי של הדוחות המאוחדים של חברת דן, בין היתר , דוח על המצב הכספי , דוח רווח והפסד, ודוח תזרימי המזומנים .
בשלב השני ערכנו ניתוח של יחסים פיננסים נבחרים תוך השוואה לחברה המתחרה , ונעשה שימוש במדד אלטמן כדי לנסות לבחון אישית האם קיים חשש לכישלון עסקי, לאחר מכן עמדנו על הגורמים העשויים להוביל לכישלון עסקי. כל הניתוחים בוצעו לאורך השנים
2 010-2012.
יצוין כי למועד כתיבת העבודה לא התפרסמו דוחות שנתיים של 2013 לכן הצגנו נתונים בדבר שלושת הרבעונים המצטברים של 2013.
בנוסף ערכנו הערכת שווי של חברת דן בשיטה הנפוצה של היוון תזרימי המזומנים בהשוואה לשווי שוק של החברה בהתאם לנתוני המסחר בבורסה. (די סי אפ)
1 .2
ממצאים:
ענף המלונאות נימצא במגמת עליה בשנים האחרונות, גידול כניסת תיירים , גידול במלונות בישראל, וכו'- חברת דן המהווה כאחת מארבעת החברות הגדולות בענף, בין היתר נמצאות גם רשת מלונות פתאל, מלונות אפריקה ישראל,ומלונות ישרוטל.
בשנים האחרונות חל מגמת שיפור לאחר המשבר העולמי שפקד עלינו ב 2008, ישנו גידול יציב בהכנסות וברווחים. חברת דן הציגה תוצאות יפות בשנים האחרונות מלבד שנת 2011 בה חלה ירידה קיצונית ברווחים שעיקרה היה שינוי נטל המס שבוצע בעקבות המחאה החברתית שהתרחשה בחילת שנת
2 011. לאחר ניתוח חברת דן ניתן לומר שהחברה מתנהלת היטב ועומדת בצורה יציבה באתגרים שהסביבה הכלכלית הלא פשוטה מעמידה לפניה. אנו צופים כי החברה תמשיך לצמוח בשנים הבאות ותמשיך להרחיב את פעילותיה בארץ ובחו"ל.
1 .3
הערכת שווי:
ביצענו הערכת שווי לחברת מלונות דן בשיטת די סי אף שזוהי השיטה הנפוצה ביותר . הממצאים לאור הניתוח של הדוחות העלו מצב של חברה יציבה, המתנהלת היטב, הן פיננסית והן מימונית והן תפעולית, התנהלות זו באה לידי ביטוי ברווחי החברה שנמדדו גם בעזרת אמות מידה פיננסיות אנו מניחים שהחברה תמשיך להתמודד בצורה טובה מאד עם  הקשיים הצפויים לה בעתיד.
לאור כל זאת הנחנו הנחות שגרמו להבדל בין שווי השוק של החברה שהוא 1,334,206 אלפי ₪ לעומת שווי החברה שנמדד בהערכת השווי : 2,845,612 אלפי ₪          ·            יצויין כי הנתונים המוצגים בעבודה – באלפי ₪.
דו"ח שנתי של שנת 2012 – הוצג מחדש , ובעבודתנו אכן נעשה בשימוש של הנתונים לאחר הצגתם מחדש.