להבין סרטים : קורס לאומנות הקולונע 2013
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
קורס | להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע |
מילות מפתח | להבין סרטים, סרטים, עריכה |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1437 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
הקטע מתחיל כשאלווי נכנס לבית הקפה,פרק 45
(1:19:21),ומסתיים כשאנני קמה לצאת,בפרק 45 (1:22:09) ואומרת "אני חייבת ללכת".
א.סוג העריכה – עריכה קלאסית אנליטית.
מטרת העריכה היא לפרק סיטואציה דרמטית ולבנות אותה מחדש.כך,העריכה מנתחת את הסיטואציה ומדגישה את המרכיבים החשובים.
ב.עריכה קלאסית-אנליטית היא עריכה אשר המבטאת עצמה דרמטית ושמה דגש על הרגשיות,אנו יכולים לראות במשך כל השיחה בין אנני לבין אלווי יש שימוש בקלוז-אפ וזה יוצר תחושת דרמטיות.
אנו יכולים לראות בסצנה כיצד אלווי נכנס אל בית הקפה,וישנו צילום כללי של החלל הסצנה בצילום מכונן מתמקדים בפרטים בתוך החלל.אנו יכולים לראות את כל הדמויות שיושבת בבית הקפה ולאחר מכן הסצנה מתמקדת רק באלווי הוא בולט בחליפתו אל מול שאר הדמויות שלובשות בקלילות,לעומת אנני שהלבוש שלה נראה יותר כמו של הניצבים פחות מחויט משל אלווי,יותר חופשי זרוק.כל הקטע הזה מצולם מרחוק כך שאנו יכולים להעריך את הפגישה בין השניים על רקע המקום בו הם נמצאים. עקרון שלושים המעלות – ניתן לזהות אותו כאשר אנו רואים מרחוק כיצד אלווי נכנס אל בית הקפה ולאחר מכן יש צילום קרוב שלו ומאחריו אנו רואים את הכביש והמכוניות,כאשר אנני נכנסת אל בית הקפה היא עוברת דווקא מאחורי אלווי שאנו רואים אותה יחסית מרחוק וכאשר היא נכנסת אל בית הקפה ומתיישבת אנו רואים תצלום קרוב שלה.
עקרון מאה ושמונים מעלות-כל סצנה תעשה מצד אחד של ההתרחשות.לדוגמא בסצנה בין אנני לאלווי ההתרחשות היא אך ורק בבית הקפה כאשר הם יושבים משני צדי השולחן ומשוחחים בניהם.המצלמה לא יוצאת מתחום המאה שמונים מעלות.