עבודה ביסודות השיווק - שיווק יוגורוט יופלה תנובה

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
פרק                                    נושא                                                              עמוד מבוא -3-4
1 .                                       מוצר                               1.1        מוצר –..5
                              1.2       מותג –…5
                              1.3       בידול –.6-7
2 .                                       שיווק                               2.1       מחזור חיי המוצר                               2.2             שיווק מודרני 8-9
                              2.3       מהלכי ושיטות השיווק 11
3 .                                      תפיסת הצרכן 13
4 .                                      פילוח שוק .13-מנהל עסקים 5.                                      פרסום -.מנהל עסקים
6 .                                      משמעויות ויעדי המחרה 17
7.                                       הפצה -..18
8 .                                      אסטרטגיית שיווק חדשה –20                              ביבליוגרפיה -..
21
נספחים:     -…
22
  מבוא: יוֹגוּרט ( ולא "יוּגוֹרט" או "יוּגוּרט" כפי שלעתים מבוטא בטעות) הוא מוצר חלב הנוצר באמצעות החמצת החלב (תסיסה על ידי חיידקים).
תהליך הייצור יוגורט, כגבינה, הוא תוצר לוואי במטבוליזם של חיידקים מסוימים. בתהליך התסיסה מוכנסים לחלב חיידקים המעבדים את הלקטוז (סוכר החלב), וכן מוכנס חמצן לתערובת על ידי עירבולה. תהליך זה מעניק ליוגורט את מרקמו הסמיך ואת טעמו החמצמץ. ניתן להפיק יוגורט כמעט מכל סוג של חלב (למשל חלב עיזים או חלב כבשים) אך מרבית היוגורט בעולם מבוסס על חלב פרה.
היסטוריה מקורו של היוגורט אינו ידוע בבטחה אך מייחסים את גילוי היוגורט לשבטים טורקים במרכז אסיה לפני 4500 שנה. היוגורטים הקדומים כנראה נוצרו בתסיסה ספונטנית, כתוצאה מחיידקים שחדרו לשקי עור ששימשו להובלת חלב במסעות.מקור השם "יוגורט" כנראה נגזר מהמילה הטורקית yoğurmak, שפירושה לערבב, כנראה מתוך התייחסות לדרך הכנתו של המאכל.היוגורט לא היה נפוץ מחוץ למרכז ומזרח אסיה, הודו ואירופה עד המאה ה-20 בה איליה איליץ' מכנקוב, המיקרוביולוג זוכה פרס הנובל הרוסי-יהודי, טען שבזכות צריכת היוגורט הגדולה של הבולגרים, תוחלת החיים שלהם גדולה משל תושבי מדינות אחרות באירופה באותה עת.
קצת מידע על יופלה-
יופלה היא חברת בת של סודיאל הצרפתית, החברה הגדולה באירופה לקטיגוריית מוצרי ה"ניגרת-טריים". זה סיפור מרגש (בעיקר את תנובה), שהחל בשנת 1964, עת חברו למעלה מ-100,000 איכרים משש מחלבות שונות לאיגוד שימכור את מוצריהם בכל צרפת. שנה אחר כך הוסכם על השם יופלה, שילוב של Yola ו-Coplait, שמות שניים מהמפעלים.
יופלה היתה הראשונה בעולם למכור סדרת מוצרי חלב באריזות חד פעמיות, בתקופה שבה צנצנות זכוכית על מפתני דלתות היו עדיין חזיון נפרץ. ב-1967 הונפק יוגורט הפרי הראשון וב-1969 החלה ההתרחבות העולמית עם הנפקת זיכיון שוויצרי. יופלה גם היתה הראשונה בעולם לייצור יוגורטים מופחתי שומן, יוגורטים לשתייה ויוגורטים נטולי חומרי צבע.