עקרונות השיווק המודרני - אסטרטגיה שיווקית - מקופלת עלית

תקציר העבודה

חלק א'- ניתוח קבוצת שטראוס-חברת עלית כולל מודל SWOT קבוצת שטראוס (שטראוס גרופ) היא חברת מזון ישראלית. הקבוצה מורכבת משתי חברות מזון גדולות: עלית המתמחה בעיקר בממתקים וקפה, ושטראוס המתמקדת במוצרי חלב. המיזוג בין החברות הוכרז בתחילת 2004 ושמה של החברה המאוחדת היה שטראוס-עלית. בינואר 2007 הוחלף שמה של החברה לקבוצת שטראוס. מניות החברה, ששוויה מתקרב למיליארד דולר, נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בעלת השליטה העיקרית בקבוצה היא משפחת שטראוס.
עלית התחילה את דרכה בשנות העשרים בלטביה כמפעל ממתקים של יהודי בשם אליהו פרומצ'נקו. פרומצ'נקו עלה לארץ ב־1933 והקים, עם שותפים, מפעל ברמת גן המותג הפופולרי שלו היה שוקולד פרה.
ב1970 התמזגה עם "ליבר" וקנתה שליטה  במותגים אהודים כמו "מקופלת" ו"בזוקה".
כעבור
3 שנים הונפקה עלית בבורסה ונרכשה ממשפחות המייסדים.
בשנות ה-90 המוקדמות החלה עלית לייצר חטיפים מלוחים וכן נכנסה לעסקי הקפה יחד עם חברות אחרות ,מהלכים אלו ייצבו אותה כחברה בינלאומית.
בשנת
1 997 רכשה קבוצת שטראוס את השליטה על חברת עלית.
בשנת
1 999 רכשה חברת פפסיקו 50% ממניות חברת עלית מזון "חברת המלוחים" ובכך הפכה עלית מזון לחלק מחברת ענק בינלאומית.
עוצמת הקבוצה בענף קבוצת שטראוס חולשת על נתח שוק רחב מאוד בארץ ובעולם, מוצריה המרכזיים מהווים מעל 50% מהשוק בתחומם, החברה היא אחת מעשרה ה"שחקנים" הגדולים ביותר בשוק הקפה העולמי, אחת הגדולות בשווקים המתהווים במרכז אירופה ובמזרחה והשנייה בגודלה בברזיל.
הכנסות השנתיות של הקבוצה עולות על 1.16 מיליארד דולר.
הקבוצה הוכרזה לאחרונה כמונופול בשוק מוצרי החלב מה שמעיד על עוצמתה.
לקבוצה כיום 10,106 עובדים והיא פועלת בחמש יבשות.
  המוצר – מקופלת מקופלת היא מותג של חטיף שוקולד המיוצר על ידי עלית, וייחודו הוא בצורתו הנראית כקיפולי שוקולד. מקופלת מיוצרת ברציפות מאז שנת 1935, ונמצאת באופן קבוע ברשימת חמשת החטיפים המתוקים הנמכרים ביותר בישראל.
המתכון המדויק המשמש להכנת מקופלת הוא סוד מסחרי של חברת עלית, הטוענת כי מעטים האנשים היודעים אותו. בדומה לחברת קוקה קולה, הפיצה עלית את הטענה לצורך תדמיתי.
מקופלת יצאה בתחילה בגרסת שוקולד חלב, ולאחר מכן נוספו לה גרסת שוקולד לבן ושוקולד מריר, והיא משווקת באריזה אישית ובאריזה משפחתית.
המקופלת, פרט לשימושה כחטיף, משמשת גם כתוספת בפרוזן יוגורט  ובמשקאות חמים כגון חלב או שוקו.
חטיף ה-Flake הבריטי, שהומצא ב 1920, בעל מאפיינים דומים במראה ובטעם.