הקשר בין נכונות לרכישה לבין מוצרים ממותגים לעומת מוצרים נטולי מותג

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4308
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

האם צרכנים רוכשים תוכן או לסלוגן?
הקשר בין נכונות לרכישה לבין מוצרים ממותגים לעומת מוצרים נטולי מותג פברואר 12
תמצית מנהלים בעבודה זו ביקשנו לבחון את השאלה האם ובאיזו מידה מושפעים הצרכנים מתוכן של המוצר לעומת סלוגן.  על מנת לבחון את שאלה זו ערכנו מחקר שכלל  מנהל עסקים7 נבדקים בגילאי 20-40 שחולקו לשלוש קבוצות שונות.
כל קבוצה קיבלה סידרה שונה של מוצרים: מוצרים ממותגים (מחיר גבוה), מחירי עם מיתוג פיקטיבי (מחיר נמוך) ומוצרים ללא מיתוג (מחיר נמוך זהה למיתוג פיקטיבי).בנוסף נשאלה כל קבוצה על הרגלי הצריכה שלה כגון קנייה במזומן, הגבלת הקנייה ורכישה באינטרנט. הממצאים העלו כי הסלוגן אכן משפיע על נכונות הקנייה בקרב הלקוחות. ממסקנות המחקר עולה כי לקוחות נוטים להעדיף סלוגן על תוכן גם כאשר התוכן זהה והמחיר של הסלוגן גבוה יותר.
הסלוגן מהווה אחד הגורמים החשובים בהחלטת הרכישה של הצרכן. החלטה זו, על אף שתלויה גורמים נוספים, נשענת במידה רבה על התדמית של הסלוגן. במחקר הנוכחי מצאנו כי קיומו של מותג מוכר, הוא בבחינת אלמנט הקשור לנכונות רכישה גבוהה יותר בקרב צרכנים, זאת לעומת תווית לא מוכרת או ללא מותג כלל. לא מאצנו הבדלים בנכונות לרכישה בין העדר מותג לבין מותג פיקטיבי. תוכן מבוא. 1
פרק 1. רקע תיאורטי 2
פרק
2 . השיטה. 9
2 .1 מערך המחקר. 9
2 .2 המדגם. 10
2 .3   כלים. 11
2 .4  הליך. 11
פרק
3 . הממצאים. 12
דיון, מסקנות וסיכום. 17
ביבליוגרפיה. 19
נספחים. 20 מבוא
התחרות בעולם העסקים כיום גדולה מאוד, באופן שמצריך כל חברה שמעוניינת להכניס מוצר לשוק, ליצור לו ולעצמה תדמית ייחודית על מנת להיות מסוגלת לעמוד בתחרות. חברות עושות זאת על ידי יצירה וביסוס של מותג, המבדיל את עצמו באופן מובחן מהמוצרים המתחרים האחרים. תהליך היצירה של מותג עשוי להיות קשה ויקר, בעיקר בגלל שכל החברות האחרות מעוניינות באותה מטרה באופן שהופך את התחרות בין מוצרים לקשה יותר ויותר, ומקשה על כל היצרנים לגרום לכך שהמוצר שהצרכנים יבחינו בו יהיה זה שלהם. הצרכנים, מצדם, מוקפים במוצרים חדשים מידי יום ובכל מקום אפשרי: בבית, במוסדות הלימוד, בעבודה, וכמובן במדיה ובאמצעי התקשורת. יצרנים ומפרסמים נדרשים לשכלל פעם אחר פעם את הכלים בהם הם משתמשים כדי ללכוד את תשומת ליבו של הצרכן ולגרום לו להבחין במוצר שלהם ( 2011,Adidam  & Jafar).
סלוגן הוא אחד הכלים בו משתמשים מפרסמים בתקווה להגדיל את מידת הזיהוי של מוצר אצל הצרכן. כלים אחרים – מרכיבים של המותג המסייעים לזיהוי האינדיבידואלי שלו – הם בין השאר שמו של המותג, הלוגו שלו, דמויות המזוהות אתו, האריזה ועוד. סלוגן, והמתלווים אליו – ג'ינגלים ומשפטים קליטים – אמורים לעזור לצרכן לזהות ולזכור את המוצר הספציפי של היצרן, כאשר הם נתקלים בעת הרכישה במספר מוצרים מתחרים דומים המשמשים לאותה פונקציה. בחלק זה נסקור מספר מחקרים שבדקו פנים שונות של תחום התדמית של מוצרים, כאשר נסיק מהם על ההקשר לגבי שאלת המחקר בעבודה הנוכחית – האם בבואם לרכוש מוצר, נותנים צרכנים תשומת לב למאפייניו האמתיים של המוצר, או שמא הם מתייחסים ומושפעים יותר מהתדמית אותה "מוכרים" לו המפרסמים?