ניתוח דוחות כספיים מלונות דן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 7212
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

קורס : ניתוח דו"חות פיננסיים סמסטר 2014 ב עבודת גמר – ניתוח פיננסי והערכת שיווי חברת מלונות דן בע"מ תוכן עניינים
1. תובן עניינים -2
2 . פרק 1- במוא ..3
3 . פרק 2 – סקירת הענף, חברה וניתוח סביבה כלכלית –4
4 . פרק 3 – ניתוח עפ"י מודל SWOT – חוזקות, חולשות, הזדמנויות, איומים –…12
5. פרק 4 – תאור חברה מתחרה -…משפטים
6 . פרק 5 – ניתוח נתוני הדוחות הכספיים –..16
7. פרק 6 – ניתוח דוח רווח והפסד -.21
8 .  פרק 7 – ניתוח יחסים פיננסיים -.29
9. פרק 8 – הערכת שווי החברת מלונות דן –39
1 0. פרק 9 – סיכום והמלצות 44
1 1. ביבליוגרפיה 45
פרק 1 – מבוא העבודה עוסקת בניתוח הדוחות הכספיים של רשת מלונות דן. מלונות דן היא אחת מרשתות בתי המלון הגדולות והוותיקות בישראל. בבעלותה ובניהולה בתי מלון בפריסה ארצית רחבה הממוקמים בחיפה, קיסריה, הרצלייה, ת"א, חופי ים המלח, אשקלון ובאילת. בנוסף, עומדת הרשת להרחיב את פעילותה גם בחו"ל ופועלת בימים אלה להקמת בית מלון בבונגלור שבהודו. לרשת שני תחומי פעילות: מלונאות והסעדה, כאשר תחום המלונאות הוא המגזר העיקרי בו פועלת הרשת ועל כן אתמקד בו בעבודתי. ענף המלונאות הוא ענף תחרותי מאוד התלוי במידה רבה בעונתיות, המצב הביטחוני בישראל והסביבה הקרובה,יוקר המחיה, כמו כן גם המשבר הכלכלי העולמי שהחל ב- 2008 והמשבר הנוכחי באירופה, עלולים גם הם לערער את יציבות הענף.
למלונות דן מתחרים רבים, ביניהם רשתות גדולות וקטנות בארץ, צימרים ובתי הארחה ומלונות במדינות קרובות, כגון יוון וקפריסין. המתחרות העיקריות של חברה הן רשת פתאל, רשת ישרוטל ורשת אפריקה מלונות. בעבודה ערכתי השוואה בין מלונות דן ומלונות ישרוטל ומצאתי כי מלונות דן נמצאת בעמדה עדיפה על ישרוטל ועל כך נרחיב בהמשך.
מלונות דן נהנית ממוניטין גבוה בארץ וברחבי העולם. למלונות דן צוות ניהולי מקצועי ומנוסה, פיזור גיאוגרפי תואם אזורי ביקוש וכוח קנייה גדול כתוצאה מיתרון לגודל. כמו כן, אין לחברה תלות במי מספקיה או מלקוחותיה. בחינת המדדים הפיננסיים מראה כי לחברה נקודות חוזק פיננסיות ותפעוליות כגון מינוף נמוך, אשראי גבוה מספקים ויעילות תפעולית גבוהה. כל אלה מבססים את מעמדה בענף והופכים אותה לחברה חזקה ויציבה. מאחר ולהערכתי השוק בארץ רווי ואין בו מקום לבנייה נרחבת של מלונות חדשים הייתי ממליץ לדן לרכוש בארץ מתחרים חלשים או לפרוץ לשווקים מתעוררים, כפי שהיא עושה כיום ע"י בניית המלון בהודו. הבנייה בהודו כרוכה בהשקעה רבה, אך נראה כי החברה יציבה ואיתנה דיה מבחינה פיננסית כדי לקיים את המהלך.
הערכת השווי העלתה כי החברה מוערכת בחסר (שווי השוק ל28/0882014 הינו 2,112 מיליון ש"ח לעומת 3,209
מיליון ש"ח לפי הערכת השווי על פי DSF)