תיירות באפריקה

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2179

תקציר העבודה

מבוא
התיירות נתפסת כמערכת דוגמטית המציעה מערכת של אטרקציות למבקר חיצוני, גירויי חושים בדמותם של נופים, שווקים, מאכלים, ריחות ומופעי תרבות. אך עם זאת העיתים המשתנות מביאות עימן הרחבה בקהל היעד התיירותי, גם ליבשת הכי פחות מתויירת – אפריקה. השינוי המודרני הביא עימו בעשורים האחרונים קשת רחבה ליצירת סוגי תיירות חדשים הפותחות את היבשת האפריקאית לקהל יעד חדש אשר מציף לפני השטח את בעיותיהן הפנימיות של המדינות. מערכות הנישול וחוסר הצדק החברתי בפנים היבשת הופכות מוכרות וידועות יותר בעולם המערבי, ותורמות ליצירת מערכת של תיירות-התנדבותית:
דהיינו, צעירים אידיאליסטים אשר רואים בטיול הזדמנות להרפתקה ייחודית באמצעות יוכלו לחוות חוויה בלתי אמצעית וממקור ראשוני של המדינה אליה יגיעו. חוסר הפיתוח במערכת תיירות תרמילאית באפריקה, הופכת את האלטרנטיבה של תיירות-התנדבותית למושכת עוד יותר היות ועלותה הכלכלית פחותה והיא אינה דורשת לקיחת סיכונים רבים המוכרים לתרמילאים במדינות מתפתחות. אך עם זאת, תיירות זו מהווה גם גשר והזדמנות ליצירת מערכות כלכליות ברות קיימא שיוכלו לשרת גם את הציבור האפריקאי המקומי וליצור בעבורו מערכת הזדמנויות לפיתוח חברתי. בעבודה זו נבקש לקשור בין שני אלמנטים של תיירות באפריקה ומערכות כלכליות מקומיות, ובכך להראות כי שילוב של המערכות החקלאיות הקיימות במחוז קאוואזולו נאטל בדרום אפריקה יחדיו עם המערכת המתפתחת של תיירות התנדבותית ביבשת ובמדינה בפרט, ניתן וצריך ליצור כלים לתיירות ברת קיימא אשר תשרת גם את התייר והגם את המערכת המקומית.
עבודה זו מבקשת לבחון את פונטנציאל הlinkage בקוואזולו נאטל ((KwaZulu-Natal, דרום אפריקה ומניעת הleakage (אפקט הדליפה) בבתי המלון של הפרוביציה. בעבודה זו נציע דרך נוספת מלבד הקיימות, למינוף והגברת הlinkage דרך תיירות התנדבותית באזור, על מנת לתרום לsustainable tourism. עבודה זו תתבסס על שלושה מאמרים עיקריים ,"Volunteer Tourism- 'Involve me and I Learn'", "Agriculture-tourism linkages and pro-poor impacts: The accommodation sector of urban coastal KwaZulu-Natal, South Africa" ו"Does rural tourism benefit from agriculture?"