עבודה סמינריונית אודות כיצד הבדל בין המינים משפיע על תפיסת הורים את התקשורת כמשפיעה על מתירנות מינית בקרב בני נוער

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 5343
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא. 2
תפיסות השפעת התקשורת. 4
הבנייה חברתית שונה של מיניות אצל בנים ובנות. 7
מתירנות מינית בקרב בני נוער. 9
הקשר בין מין המתבגר לתפיסות הורים.. 11
יחסי המתבגר עם ההורים.. 11
יחסי המתבגרת עם ההורים.. 12
מתודולוגיה. 13
תיאור מדגם.. 13
שיטת הדגימה. 13
ממדים כלליים.. 13
ממצאים.. משפטים חלק תיאורי משפטים חלק היסקי 16
דיון בממצאים.. 18
סיכום.. 21
בבליוגרפיה. 22
התקשורת בישראל, הופכת עם השנים יותר ויותר פתוחה לתכנים מיניים. מעידן בו התכנים היו שמרניים, חינוכיים ויצאו מתוך הממסד, הגענו לעידן בו התקשורת (מקוונת, מודפסת ודיגיטלית) מסחרית, מידית, צהובה וללא אכיפה מלאה. אותה פתיחות מינית מגיעה גם אל ילדים ובני נוער ומשפיעה עליהם בהתאם. לטעמי עדיין קיים שוני ביחס הורים לבנים בנושאים מיניים מיחס הורים לבנות באותם נושאים, הן במתירנות מינית בחיי היומיום שלהם והן בהגבלת תכנים תקשורתיים הכוללים מיניות.
על כן, השאלה אותה אבחן במחקר זה היא: כיצד מין המתבגר משפיע על תפיסת ההורים את התקשורת כמשפיעה על מתירנות מינית בקרב בני נוער?
הבחירה לעסוק בשאלה זו נבעה מהרצון לבדוק את נקודת מבטם של ההורים לגביי השפעת המדיה על  מיניותם של ילדיהם המתבגרים. מה שמיוחד וחשוב במחקר זה, הוא הניסיון להבין האם הורים למתבגרות חושבים אחרת מהורים למתבגרים בנוגע להשפעת התקשורת על המתירנות המינית בקרב בני הנוער היום. כלומר, האם להבדל בין מין המתבגר יש השפעה על תפיסת ההורה. מכיוון ונושא המתירנות המינית בקרב בני נוער הוא מאוד מרכזי בסדר היום הציבורי וחלק מנושאי הנורמות החברתיות, יש חשיבות להתייחסות דווקא למיניות במחקר זה.
את המחקר אערוך על ידי חלוקת שאלונים ל50 הורים למתבגרים, כאשר מחצית הורים לבנים ומחצית הורים לבנות, ולאחר מכן אנתח באופן כמותי על ידי מבחני T   את התוצאות שהתקבלו. השערות המחקר *הורים למתבגרים בנים יתפסו את התקשורת כמשפיעה באופן חיובי על ילדיהם יותר מאשר הורים למתבגרות בנות.
*הורים למתבגרים בנים יצנזרו פחות את התכנים המוצגים לילדיהם מאשר הורים למתבגרות.
*הורים למתבגרות יראו את התקשורת כמקור המרכזי לפתיחות מינית אצל הנוער כיום יותר מאשר הורים למתבגרים.