חקירת פרסומות חקר התרבות והתקשורת

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1597
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

עבודת אמצע סמסטר ב'- חקר התרבות והתקשורת בעבודתנו אנו מנתחות פרסומת של מותג הוויסקי הסקוטי "Johnnie Walker" מהעיתונות הכתובה, וכתבה אודות פרסומות ייחודיות למותגי אלכוהול (אתר "YNET"). בעבודה ננתח את הכתבה והפרסומת בעזרת עקרונות ומושגים עיקריים מתוך המאמרים הבאים : שיפמן (2008), רמר-ביאל ופירסט (2013), First. & Hermann (2009), למיש (2004), רם (2003), קליין (2002) ואלפסי ופנסטר (2005).
ניתוח הפרסומת למיש (2004) במאמרה, מתייחסת לנושא הפרסומות, וטוענת כי הפרסומת מהווה מרחב אידיאולוגי, שבאמצעותו ניתן לחשוף את פניה של חברה ברגע נתון. בנוסף, בפרסומת ניתן לאתר את הערכים והאמונות המרכזיים בחברה מפני שאינה מייצרת ערכים חדשים, אלא מגייסת מציאות ערכית לצרכיה. אם נסתכל על הפרסומת שבחרנו, נוכל לזהות ערכים מתוך החברה הישראלית.
לדוגמא במשפט "ליהנות ממשקאות חריפים משובחים ומקוריים בהכשר הרבנות", אנו יכולים לראות כי בישראל קיימת תרבות שתייה איכותית- כלומר, אלכוהול תוצרת חוץ, אך חשוב לישראלים שהאלכוהול יעבור הכשרה, ויתאים את עצמו גם לנושא היהדות. בכך, הפרסומת מצליחה לגייס את ערכי החברה וגם להשפיע על הקהלים, תוך –