הסטוריה של הפסיכולוגיה-+הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 87
שנת הגשה 2012
מספר מילים 940

תקציר העבודה

2 9.12.12
תשובה לשאלה מס' 1
חברי האסכולה הביהביוריסטית התמקדו בהתנהגות הגלויה הניתנת לתצפית אובייקטיבית במונחים של גירוי תגובה והגורמים הסביבתיים המשפיעים עליה. תרומתם העיקרית לפסיכולוגיה של המאה ה- 20 היא:
 1.המחקר – יש מטרה למחקר, חיפוש אחר עקרונות המסבירים את הלמידה האנושית. ניסוח תהליכי למידה, הבנה ושימוש בהתניות כהסבר להתנהגויות שונות,ביסוס המחקר האמפירי  2. שיטת מחקר: שימוש בבע"ח מתוך הנחה שהם פועלים לפי עקרונות יסוד זהים לבני אדם.
הדרך בה עיכבה את הפסיכולוגיה של המאה ה-20:
הסיטה את תשומת הלב באופן מוחלט מתהליכים נסתרים שקשורים לקוגניציה לזיכרון וכ'ו דבר אשר יצר התעלמות מתופעות שונות ומגוונות המסבירות את ההתנהגות. לא הותירו מקום להבנת תהליכים רגשיים.
1 8
תשובה לשאלה מס'
2 דילמת הגוף והנפש מתייחסת לשאלה האם הנפש קיימת. האם הנפש והגוף הם ישות אחת או שתי ישויות נפרדות והאם יש קשר ביניהן ולבסוף, האם ניתן בכלל לחקור את הנפש?
אסכולת הביהביוריזם רואה דילמה זאת מנקודת מבט מוניסטית ז"א מה שקיים הוא הגוף בלבד, שזה –

20 יפה תשובה לשאלה מס' 3
הזרם ההומניסטי צמח בשנות ה-
6 0 המוקדמות בארה"ב, תקופה המאופיינת בצמיחת תנועות חברתיות (כילדי הפרחים) אשר דגלו בשלום, אושר אהבה וקירבה לטבע. האסכולה החלה להתפתח בשנות ה- 50 והרעיונות נפלו כפרי בשל בשנות ה- 60. התנועות מרדו במוסכמות ובמדיניות הממשל. –
תשובה לשאלה מס' 4
 דרגת הומגניות של מרחב חיים מתייחס למידת האחידות המשותפת לסביבות החיים השונות של הילד –
13
תשובה לשאלה מס' 5
דואליזם ומוניזם הם מושגים המתייחסים לדילמת הגוף נפש ביחס לכוחות הפועלים/ מפעילים של התנהגות האדם הנצפית. מוניזם מתייחס לכך  שכל תהליכי הפסיכולוגיה הם בסופו של דבר מצומצמים –