סיכום מקיף על הז'אנרים- סרטי הגנגסטרים, סרטי המיוזיקל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1189
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

סיכום זה הינו סיכום מקיף על הז'אנרים- סרטי הגנגסטר, סרטי המיוזיקל.
ז'אנרים אלו החלו להתפתח בהוליווד עם כניסת הסאונד. הם הושפעו מאוד ממגבלות הסאונד (קשיים טכניים) ומחוקי הצנזורה. הסיכום כולל דוגמאות מתוך הסרטים "פני צלקת", "נעימות ברודווי", סרטיו של ברקלי, "כובע צילינדר", "צלילי המוסיקה". הסכום מכסה את התפתחות הז'אנר המוזיקלי לאורך ארבעת שלבי ההתפתחות-
בסרט יש להם מופע של פשפשים מגוחך.
הז'אנרים- מבוא
הז'אנרים הם תוצר ישיר של תעשיית הייצור ההמוני של הקולנוע ההוליוודי. שיטת האולפן האמריקאי מייצרת סרטים בקצב וממחזרת קווי עלילה ומאפיינים נוספים מהסרטים המצליחים. עקב תופעת המחזור נוצרו סרטים בעלי קווי אופי דומים, הנכללים בתוך ז'אנר.
לסרטים אלו יש בסיס זהה: טיפוסי דמויות (גנגסטר, קאובוי), מבנה הסיפור (קומדיה רומנטית), אופי המיקום והתפאורה (מערבון, סרט מלחמה), אפקט רגשי (קומדיה, מלודרמה, סרט אימה) ועוד.
הקולנוע הוא חלק מהתרבות הפופולרית ולכן פעל עוד מראשיתו בשיטת מחזור, כאשר סרט מצליח מעודד יצירה של סרטים דומים. ז'אנרים- סרטי הגנגסטרים סרטי הגנגסטרים: פני צלקת סרטי גנגסטרים הופיעו עוד בתקופת הסרט האילם, אך עם כניסת הקול נכנס ממד ריאליסטי לסרטים הללו. טכניקות הקול הביאו למסך את שפתו שקשוחה והמחוספסת של הגנגסטר, את היריות, חריקת גלגלי המכונית בעת מרדף, הזכוכיות הנשברות ועוד.
הגל הראשון של סרטי גנגסטרים האדיר את כוחו של העולם התחתון. דמויות אשור עוברות על החוק ויוצרות עם שכרן בידן. הם לא נפגעים ויוצאים מנצחים בסוף הסרט. בראשית שנות ה-30 חל שינוי בתפיסה זו; חוקי הז'אנר של סרטי הגנגסטרים אימצו את כללי המוסר וההפקה והציגו את הפשע כשלא משתלם, הם אויבי החוק. הגיבור הראשי הוא אינו הבלש או השוטר המעוניין לתפוס את הרשע, אלא במרכז עמד הגנגסטר. דמותו הייתה דמות של רשע וגיבור גם יחד; על פי ההיגיון לא היינו אמורים להזדהות עם דמות כזו, אך אנו מזדהים איתו במהלך הסרט. הוא כריזמטי ושולט בעלילה, אך בסוף גם משלם על פשעיו ומת. דמותו של הגיבור ייצגה את כור ההיתוך האמריקאי; דמותו של הגנגסטר הייתה כמעט לרב בן למהגרים, איטלקי או אירי, ותמיד היה מוצאו משכונת עוני.
הוא טיפס על הפסגה בזכות הכריזמה שלו וחיי הפשע.
שינוי זה נגרם בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב; בתקופה בה אנשים רצו להזדהות דווקא עם אלו ש"סידרו" את המערכת, דמותו של הגנגסטר הציגה חיי מותרות אך בצל הפשע. על פי כללי ההפקה והמוסר יש לעודד עבודה קשה בקרב החברה האמריקאית, אך לא להציג את חיי הפשע כמשתלמים.
מז'אנר הגנגסטר התפצלו תתי ז'אנרים נוספים כגון סרטי עיתונות וסרטי בתי הסוהר-
***הסיכום מונה שני עמודים וחצי