ביסודות המחקר הכמותי ב' 10775!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1103

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2
הקורס:10775-יסודות המחקר הכמותי ב חומר לימוד למטלה:
סמסטר:2014 ב' מועד אחרון להגשה: 11/4/2014 שאלה 1:
א.      דגימה זו אינה מקרית משום שאינה מייצגת את כלל הסטודנטים-בדגימה זו ניתן לראות מאפיין לאוכלוסייה. אותם הסטודנטים שאוכלים בקפיטריה עלולים להיות קבוצה מובחנת מכלל הסטודנטים במכללה (כמו אלה שאינם אוכלים בקפיטריה) ובעל מאפיין סוציו-אקונומי שונה לדוגמא.
בנוסף הסטודנטים שלומדים בשעות הצהריים הינם סטודנטים בעל מאפיין ייחודי, מאשר אלה שלומדים לדוגמא בערב (אנשים עובדים מול אנשים שאינם עובדים). ב.      מדובר בדגימה מקרית שיטתית. כיוון שהשמות למדגם נלקחים בשיטתיות מתוך רשימת כלל הסטודנטים הרשומים במכללה(פירוט נוסף על השיטה בסעיף ד.) ג.        במידה ולאוניברסיטה מספר כניסות ניתן להסיק כי לסטונדטים שנכנסים דרך שער ספציפי יש מאפיין ייחודי (לדוגמא כאלה שהם לא בעלי רכב, משום שאלו שחונים בחניון נכנסים דרך שער אחר). בעקבות כך שלאותם סטודנטים שיהיו במדגם יהיה מאפיין ייחודי שיבדיל אותם משאר האוכלוסייה, ואז לא אוכל לבצע הסקה מהמדגם על האוכלוסייה כולה. שימוש במקום ספציפי לבחירת המדגם לא מאפשר לכולם סיכוי שווה להיבחר למדגם.
ד.      שיטת הדגימה העדיפה והטובה ביותר לביצוע מחקר היא השיטה המוצגת בסעיף ב'. שיטה זה היא 'דגימה מקרית שיטתית'-לפיה לכל הפריטים הסתברות שווה להיכלל במדגם. לפי שיטה זו תחילה נגדיר את האוכלוסייה, לאחר מכן נגדיר מהו גודל המדגם הרצוי (N) נקבע את השיטה לפיה נבחר פרטים, למשל במקרה הנוכחי, כל סטודנט עשירי מרשימת הסטודנטים. נבחר –