עבודה בניהול אסטרטגי "טבע נאות" - העבודה קיבלה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 . תמצית מנהלים …1-2
2 . פרופיל העסק -2-3
    2.1 מבנה ארגוני–.. -..4
3 . ניתוח ערכים –5
    3.1 ייעוד העסק -5
    3.2 מטרה –..5
    3.3 יעדים –..6
4 . ניתוח הסביבה -7
    4.1 ניתוח הסביבה הכללית 7-10     4.2 ניתוח הסביבה הענפית –…11-12
5. ניתוח משאבים –…13-22
    5.1 ניתוח SWOT -…23-24
6 .
אסטרטגיה —
5     6.1  אסטרטגיה קיימת …
5 -29
    6.2  הצעת אסטרטגיות חלופיות -.29-30     6.3  אסטרטגיה מומלצת -.30     6.4  מדדים לבחינת הצלחת האסטרטגיה המוצעת .31
7. ביבילוגרפיה -.32
   
1 . תמצית מנהלים מטרת עבודה זו הינה להציג ולבחון את החברה "טבע נאות", תוך דגש על תכנון אסטרטגי של יחידה עסקית זו. טבע נאות הינה חברה ישראלית מובילה בתחום הנעלת הנוחות,הפועלת בשווקים בינלאומיים.
ענף הנעליים בישראל מוערך בכ-630 מיליון שקל בשנה. הענף אינו נחשב ענף יציב וספג מס' מכות לאור תנודות בשינויי מס, קריסות ונפילות של מתחרים.
המתחרים המובילים את הענף כיום הם טבע נאות, גלי, נעלי מורן , Flyfoot וקליגולה.
בעבודה זו אנו נתמקד בחברת טבע נאות.
כשייסדו חברי קיבוץ נאות-מרדכי את מפעל הנעליים הקיבוצי בשנת 1942, אף אחד לא שיער שכעבור כחמישים שנים יהלכו במנעליהם ברחבי העולם. הבשורה שיצאה מצפון הארץ בסוף שנות השמונים, "אופנתי ללכת נוח", כבשה את העולם. "טבע נאות" מייצרת מגוון גדול של מנעלים עם מדרך אנטומי ייחודי. המדרך הוא תשליל של כף הרגל, בדיוק כמו טביעת כף רגל אחרי דריכה בחול. הוא גמיש, רך, בולם זעזועים, תומך בעקב ומקל על תופעות כמו עייפות וכאבים. המדרך עשוי מחומרים טבעיים ואיכותיים ביותר, המגיעים ממיטב היצרנים באירופה. בעקבות ההצלחה הגדולה בישראל עשתה "טבע נאות" צעד אל השוק הבין-לאומי, וכיום היא מייצאת כ-70% מתוצרתה אל מעבר לים, ומוכרת בכ-6000 נקודות מכירה בארה"ב, בקנדה, בגרמניה, באוסטרליה ואפילו ביפן.
החברה מראה גידול יציב וקבוע בנתוני היצוא שלה משנה לשנה.
המפעל מעסיק היום כ-600 עובדים מקריית שמונה, מחצור ומהסביבה בשני אתרי ייצור, שבקיבוצים נאות מרדכי ודפנה.
החברה משתמשת בחומרי גלם אירופאים מעולים, מקפידה על גימורים מושלמים ומשבצת את האביזרים הנכונים, שמעניקים לנעל מראה מתוחכם המחובר למגמות האופנתיות. לאלה מצטרף המדרך הייחודי עם שבעת סימני הנוחות, סימן ההיכר של המותג.
"כי בינינו, את הכי יפה כשנוח לך".
קולקציית BE, הקולקציה הירוקה של "טבע נאות", מציגה את גרסת הנוחות, שלה דגמים אווריריים ומלאי סגנון. הקולקציה עשויה מחומרים טבעיים ומתכלים, המבטיחים שגם לסביבה יהיה נוח.
"טבע נאות" תרמה לקרן הקיימת לישראל מעל 5000 עצים ורתמה למהלך זה גם את לקוחותיה במטרה לחזק את הקשר עם הטבע.
היא תורמת נעליים לבתי ילדים ולפנימיות של נוער במצוקה.