פסיכולוגיה התפתחותית.
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | ממן 11, פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, קורס 10493 |
ציון | 94 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 2944 |
תקציר העבודה
ממ"ן 11
שאלה 1
א. אריק אריקסון, אבי התיאוריה הפסיכו-חברתית, פיתח תיאוריה הכוללת שמונה שלבים הנפרשים לאורך כל חיי האדם מינקות ועד שיבה.
בתיאורית אריקסון, כל אחד משמונת השלבים מלווה במשבר, וכאשר אדם עומד בפני משבר קיימות שתי אפשרויות: האחת – היחלצות מן המשבר. האדם מצליח להתמודד מול משבר זה וממשיך לשלב הבא בחייו – למשבר הבא.
וכן, האפשרות השנייה היא כניעה היכולה לבוא בעקבות לחצי חברה או אף דחפים אישיים, המקשה על המעבר לשלב הבא אך לא מותירה אותו מקובע בשלב בו נמצא.
לדוגמא, השנה הראשונה בחיי האדם מתמקדת בשני קטבים – אמון לעומת חשדנות. כאשר דרכי טיפול ההורים בתינוק (החלפת חיתולים, רחצה, הרגעה, משחק וכו') הן שקובעות האם התינוק יפתח אמון או שמא חשדנות.
-..