סמינריון סיום-ליקויי שפה ותקשורת וADHD

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2944
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

ליקויי שפה ותקשורת וADHD תוכן עניינים
תקציר
1 )מבוא
2)סקירת ספרות
1 )שפה
1 .2)ליקויי שפה
2 )הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD)
3 ) הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ולקות שפה (LI)
3 .2)השפעת הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות על השפה סיכום ביבליוגרפיה שאלת החקר – והיא כיצד הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות משפיעה על השפה? העבודה עוסקת בשני תחומים, לקות שפה והפרעות קשב וריכוז עם היפראקטיביות ,, כיצד סממנים האופייניים ל ADHD,  כמו הפרעות וקשיים בהתמקדות בפרטים(Kim, & Kaiser, 2000), היעדר השקעה בלימודים, התנהגות מפריעה בכיתה ואימפולסיביות של תהליכי חשיבה, משתקפים בלקויות שפה, וכן כיצד ואם מושפעת ההתפתחות השפתית והלשונית מהפרעות קשב וריכוז עם היפראקטיביות?
השפה היא מערכת סמלים מוסכמים בעלי חוקים דקדוקיים שמשמשות למטרה תקשורתית ,מחשבתית וחברתית שמתאימה לתרבות מסוימת בזמן מסוים(קריזר,2009).באמצעות השפה האדם מגבש את מסריו ומעביר אותם לזולתו, גם יכול להביע  על רצונותיו ,להצביע על צרכים, לקביל מידע ולמסור, לשתף ולהשתתף בחוויות ועוד ,אבל השפה אינה הדרך היחידה שמעברים רק באמצעותה מסרים אלא גם דרך עווית פנים ,ריקוד, שריקה ועוד (סגל,2003).
לעיתים קרובות לילדים בעלי לקות שפה יש קשיים בעיבוד שמיעתי (שטרון, 2011) כפי שנמצא גם אצל ילדים בעלי תסמונת ADHD, אצלם יש, בין היתר, טווח קשב קצר, בעיה בעיבוד קלט שמיעתי, לקות קשב וקשיים בריכוז (קריזר, 2009).
התחומים החברתיים והאקדמיים שבהם חיים ילדים נתמכים על ידי שימוש בשפה כשטיפוסית, ילדים שאובחנו כבעלי ADHD סובלים בתחום זה מבעיות משמעותיות ולכן חשוב ביותר להרחיב את ההבנה של יכולות השפה של ילדים אלו Mathers, 2006)).