עבודה בקורס ניהול אסטרטגי - מגדלי הים התיכון

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 6086
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מגדלי הים התיכון – עבודה מסכמת בקורס ניהול אסטרטגי תוכן עניינים

1 .        סקירת החברה.. 3
1 .1.         פרופיל החברה. 3
1 .2.         חזון החברה ויעדיה. 3
1 .3.         מטרות ויעדים. 4
1 .4.         בעלי העניין 4
1 .5.         מסקנות.. 5
2 .        ניתוח סביבת החברה.. 5
2 .1 הגדרת הענף.. 6
2 .2 ניתוח סביבת המאקרו 7
2 .3 מודל ששת הכוחות של פורטר. 8
איום חדירה של מתחרים חדשים. 8
יריבות בין מתחרים קיימים. 8
מוצרים משלימים. 9
מוצרים תחליפיים. 9
כוח המיקוח של הספקים –. 9
כוח המיקוח של הלקוחות.. 10
2 .4 שרשרת הערך הענפית.. 10
2 .5 קבוצות אסטרטגיות.. 11
2 .6 מגמות ושינויים בביקוש ובהיצע. 12
3 .        הסביבה הפנימית.. 12
3 .1 מודל מבוסס המשאבים.. 12
3 .2 ניתוח נקודות חוזק וחולשות.. 13
חוזקות.. 13
חולשות.. מנהל עסקים
3 .3 יכולות ויכולות ליבה.. מנהל עסקים יכולות.. משפטים יכולות ליבה. משפטים
3 .4 שרשרת הערך. משפטים פעילויות עיקריות.. משפטים פעילויות תומכות.. משפטים
3 .1.1              הסביבה הפנימית- מיקור חוץ (outsourcing): 16
4 .        המגמות העסקיות של החברה ב-5 השנים האחרונות.. 16
4 .1 החברה ביחס לחברות אחרות בענף: 18
5.        אסטרטגיית החברה.. 20
6 .        סיכום ומסקנות.. 22
7.        ביבליוגרפיה.. 23

1 .   סקירת החברה
1 .1.      פרופיל החברה חברת מגדלי הים התיכון בע"מ (לשעבר: "מג'יקפיוצ'ר בע"מ") הינה הבעלים של רשת מגדלי הים התיכון אשר הוקמה בישראל בשנת 1982
והחלה בהקמת פרויקט ראשון על חוף ימה של העיר בת ים. החברה פועלת בעצמה ובאמצעות חברות בנות שבשליטתה בתחום פעילות אחד – ייזום והפעלה של בתי דיור מוגן לאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל. החברה מחזיקה באמצעות חברות בנות שבשליטתה, שישה בתי דיור מוגן בישראל הממוקמים ברמת השרון, כפר סבא, בת ים, נורדיה, סביון וירושלים (אשר נרכש לאחרונה) כאשר בימים אלו מוקם הבית השביעי בגני תקווה. החברה הינה חלוצה בתחום הדיור המוגן שבשונה מבתי אבות קודמים שהיו מיועדים, בעיקר, לאוכלוסייה פחות עצמאית הזקוקה יותר לשירותים סיעודיים ורפואיים צמודים, הדיור המוגן מיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי המעוניין בניהול אורח חיים עצמאי ופעיל בדירה נוחה ומרווחת, לצד היצע של פעילויות תרבותיות וחברתיות ושירותים ייחודיים לאוכלוסייה הבוגרת. שווי השוק של החברה לסוף שנת 2014 הינו כ-583 מיליון ש"ח. בשנת 2013
הכנסות החברה הסתכמו לסך של 116 מיליון ש"ח. באותה שנה החברה דיווחה על רווח נקי של 87 מיליון ש"ח. הכנסות החברה ברבעון השלישי לשנת 2014 הינן 90 מיליון ש"ח. הכנסות אלו מגיעים מ-1,600 הדיירים המפוזרים בששת בתי הדיור המוגן שמפעילה החברה. המבנה הארגוני של החברה מנוהל על בסיס של מחלקות. בהנהלה של הקבוצה מכהנים יו"ר דירקטוריון, מנכ"ל, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים, סמנכ"ל תפעול, סמנכ"ל שיווק ומכירות ומנהלי הבתים. הנושאים בתפקידים אלו הינם מקבלי החלטות לגבי פעילות החברה והחלטותיהם כפופות למדיניות הנקבעת על ידי דירקטוריון החברה.
1.2.      חזון החברה ויעדיה חזון החברה הינו מתן אפשרות לאוכלוסיית הגיל השלישי לחיים בסביבה תומכת, איכותית ומגנה שתאפשר לדיירים לנהל אורח חיים עצמאי, משמעותי ומהנה. החזון של הרשת הוא עיצוב מחדש של תרבות הפנאי של אוכלוסיית הגיל השלישי תוך עידוד הדיירים לשים את עצמם במרכז וליהנות מהחיים וזאת מתוך אמונה שכל חייהם הם דאגו לאחרים והיו שם בשביל בני משפחתם ועכשיו הגיע תורה של אוכלוסייה זו להשקיע גם בעצמה ולהשאיר את כל הדאגות מאחור. האני מאמין של הרשת הוא: ככל שנחשוב בריא, נחייה בריא כך נרגיש בריא, ולכן כחלק מהשירותים שלה, היא מעניקה לדיירים פעילויות אתגריות, כגון: לסנפלינג, רכיבה על אופניים, השתתפות בתחרויות ספורט לימוד שחיה, תיפוף, ריקוד ועוד. החברה מדורגת במקום השלישי בדירוג הדיור המוגן לשנת 2014 של גלובס ולהערכתה נתח השוק שלה הינו כ- 10% משוק הדיור המוגן, המונה כרגע בין משפטים ל-
2 0 אלף איש, ומתאפיין בהיותו שוק מבוזר. החברה מעריכה כי מבנה התחרות בשוק הדיור המוגן יעבור בשנים הקרובות תהליך של ריכוזיות.