מסוגלות עצמית, שביעות הרצון בעבודה, מוטיבציה ומחויבות: הקשר בין מדדים של הזהות המקצועית של מורים Esther T. Canrinus & Michelle Helms-Lorenz & Douwe Beijaard & Jaap Buitink & Adriaan Hofman. Self-efficacy, job satisfaction, motivation and commitment: exploring the relationships between indicators of teachers’ professional identity. European Journal of Psychology of Education,
2 7:1משפטים–132.
מספר עמודים: 3
חלקי העבודה:
· מטרת המחקר · רציונאל המחקר · מושגים חשובים:
o זהות מקצועית o מסוגלות עצמית o שביעות הרצון מהעבודה o מוטיבציה/הנעה · שיטת המחקר o משתתפים o כלי המחקר o אופן עיבוד הממצאים · ממצאים מרכזיים · דיון · מגבלות המחקרהמלצות למחקר עתידי · מחברים מובילים בתחום:
· סיכום מסוגלות עצמית, שביעות הרצון בעבודה, מוטיבציה ומחויבות: הקשר בין מדדים של הזהות המקצועית של מורים Esther T. Canrinus & Michelle Helms-Lorenz & Douwe Beijaard & Jaap Buitink & Adriaan Hofman. Self-efficacy, job satisfaction, motivation and commitment:
exploring the relationships between indicators of teachers’ professional identity. European Journal of Psychology of Education, 27:1משפטים–132.
תחום המחקר: הנעת עובדים בתחום החינוך שמות המחברים: Esther T. Canrinus & Michelle Helms-Lorenz & Douwe Beijaard & Jaap Buitink & Adriaan Hofman.
שנת פרסום: 2012
פורסם ב-European Journal of Psychology of Education, גליון 27, עמ’ 1משפטים-132.
מטרת המחקר היא לבחון את הקשר בין מספר אינדיקטורים של תחושת הזהות המקצועית של מורים: שביעות רצון מהעבודה, מחויבות למקצוע, מסוגלות עצמית ושינויים ברמת המוטיבציה. החוקרים מבקשים לבחון את האינטראקציה בין ארבעת הגורמים ועד כמה כל אחד מהם משפיע על תפישת המורים. רציונאל המחקר: לא קיימת עדיין תיאוריה מבוססת בנוגע לתחושת הזהות המקצועית של מורים. מטרת החוקרים היא ליצור תיאוריה מקיפה יותר שתתרום להבנת תחושת הזהות המקצועית של המורים.
מושגים חשובים:
זהות מקצועית (professional identity) – האופן בו מורים רואים את עצמם כמורים. המאמר טוען שהאינטראקציה בין המורים לסביבתם מתבטאת בשביעות רצונם מהעבודה, במחויבות לעבודה, במסוגלות העצמית וברמת המוטיבציה. גורמים-
מילות מפתח | job satisfaction, motivation and commitment: exploring the relationships between indicators of teachers’ professional identity, self efficacy, הוראה, זהות מקצועית, מוטיבציה, מורים, מסוגלות עצמית, שביעות רצון |
מקצוע/ות | חינוך |
מספר מילים | 847 |
מספר מקורות | |
שנת הגשה | 2015 |