שיטות מחקר כמותניות, סמסטר ב', תרגיל מס' 1

תקציר העבודה

ביה"ס למדעי התנהגות תואר ראשון שיטות מחקר כמותניות, סמסטר ב', תרגיל מס' 1
עליך  לענות על כל השאלות : הנחיות כלליות להגשת התרגיל ניתן להגיש בזוגות. מועד הגשה ומיקום: יש להגיש במודל עד לתאריך: — בשעה:– ע"ג התרגיל יש לציין את שם פרטי, שם משפחה ומספר תעודת הזהות של המגישים.
הקפידו לצרף את טבלאות הפלט המתאימות מתוכנת ה SPSS  ונמקו את התוצאות שהתקבלו, אין לצרף קבצי SPSS.
לפניכם קובץ נתונים שנאסף על סטודנטים במוסד לימודים מסויים.
בסיום העבודה שמרו את הקובץ במחשב שלכם –.SPSS 1. אתם תצטרכו אותו לתרגילים הבאים! במחקר שנערך בקרב תלמידי תיכון נאספו הנתונים הבאים:
מספר ילדים בבית ציון במתמטיקה ציון בספרות שביעות רצון מהמורים שביעות רצון משיטת הלמידה שביעות רצון ממידת ההכנה לבגרות מקום מגורים מגדר גיל שם הנבדק
1 – כלל לא ש"ר  עד 5 – מאוד ש"ר
1 – כלל לא ש"ר  עד 5 – מאוד ש"ר 5- כלל לא ש"ר  עד 1 – מאוד ש"ר
1
3
8 8
95
5
5
1 רמת גן בן
1 6
יוסי
2
2 91
8 4
5
4
2 רעננה בת
1 7
רינה
3
2
8 5
72
4
3
3 חיפה בת
1 8
יוספה
4
1 78
8 8
4
4
2 נתניה בן משפטים עשהאל 5
6 77
75
3 5
2 תל אביב בת
1 6
יפעתוש
6
1 0 96
94
5
4
1 בני ברק בת
1 6
חנה-לאה 7
2
8 7
8 5
5
5
1 נהריה בת
1 6
מיכלי
8
2
8 6
8 8
5
5
2 חולון בן
1 7
ניתאי 9
3 74
79
4 5
1 תל אביב בת
1 8
ליאתי
1 0 7
8 0
8 1
3
2 5
ירושלים בן
1 7
מנשה
1 1
4
8 4
8 1
3
2
4 חדרה בן משפטים ניסן
1 2
4 96
97
5
5
2 שדרות בת
1 8
אור
1 3
3 92
8 5
5
5
2 רחובות בן
1 6
אבי מנהל עסקים
3
8 9
74
5
4
1 עין ורד בת משפטים ראומה משפטים
4
8 4
78
2
3
4 רעננה בן
1 7
דוד
1 6
1
6 6
70
2
1 5
נתניה בת
1 6
שושי
1 7
2 70 71
2
1 5
עפולה בת
1 6
גילה
1 8
3
8 7
8 8
5
3
3 רחובות בן
1 8
אבי
1 9
6
8 2
8 0
4 5
2 יבנה בת משפטים דקלה
2 0 5
8 9
8 4
4
4
3 באר שבע בת
1 7
אפרת
2 1
1 2
77
8 1
4
3
2 כרכור בן
1 7
רן
2 2
5
6 3
6 7
2
2 5
הרצליה בן משפטים תום
2 3
3 70
6 8
3
1 5
רמת השרון בת
1 6
מעיין
2 4
3
8 2
8 5
4
3
3 קדימה בת
1 8
דפנה
2 5
4 77
8 4
5
4
3 רמלה בת
1 6
ענבל
2 6
4
8 7
8 2
5
4
1 ראשון לציון בן
1 7
עומר
2 7
5
95
92
3
2
4 פתח תקווה בת
1 6
פנינה
2 8
6
6 3
6 0
1
1 5
נצרת עלית בן
1 8
גדי
2 9
7
8 6
8 6
5
5
4 מגדל העמק בן
1 8
מוטי
3 0
8
8 3
8 2
4 5
2 קרית גת בן משפטים אילן מקרא:
מין: גבר אישה שביעות רצון מהמורים 1= בכלל לא מרוצה
2 = לא מרוצה 3= ככה ככה 4= מרוצה 5= מרוצה מאוד שביעות רצון משיטת הלמידה: 1= בכלל לא מרוצה 2= לא מרוצה 3= ככה ככה 4= מרוצה 5= מרוצה מאוד שביעות רצון ממידת ההכנה לבגרות: 5= בכלל לא מרוצה 4= לא מרוצה 3= ככה ככה 2= מרוצה 1= מרוצה מאוד הנחיות לתרגיל:
א.      פתחו גיליון נתונים חדש של SPSS . צרו את המשתנים והגדירו אותם    ב.      הקלידו את הנתונים מהטבלה לקובץ ג.       בעזרת המשתנה מגדר שהקלדתם, צרו משתנה חדש למגדר אשר ערכיו: בן=1  בת=2
ד.
הציגו מדדי מרכז ופיזור למשתנים הבאים. עבור כל אחד מהמשתנים בחרו דרך גראפית המתאימה לתיאור המשתנה: מגדר, שביעות רצון משיטת הלמידה, מספר ילדים בבית, ציון בספרות, וגיל ה.
צרו משתנה חדש שערכיו יהיו ממוצע הציונים של שני הקורסים: מתמטיקה וספרות.
ו.
 על סמך ממוצע הציונים של הנבדקים (המשתנה אותו יצרתם בסעיף הקודם), צרו משתנה חדש "הצטיינות" המחלק את הנבדקים לארבע קבוצות על סמך ציון הממוצע, עד 76.5 = חלש ; 76.6 – 5.85 = בינוני ; 85.6 – .592 = טוב ; 92.6 ומעלה = מצוין. הציגו את טבלת השכיחויות של המשתנה החדש. כמו כן, הציגו את המשתנה החדש באמצעות מדדי פיזור ומרכז רלוונטים והצגה גראפית. ז. החוקר גילה כי סקאלת הציונים עבור המשתנה שביעות רצון ממידת ההכנה לבגרות, הפוכה לסקאלת הציונים של המשתנים שביעות רצון מהמורים ומשיטת הלמידה.
עליכם לקודד מחדש את המשתנה "שביעות רצון ממידת ההכנה לבגרות" כך שערכיו יהיו באותו כיוון כמו המשתנים "שביעות רצון מהמורים" ו"שביעות רצון משיטת הלמידה". צרו משתנה חדש "שביעות רצון כללית" הכולל את הממוצע של שלושת המשתנים – שביעות רצון מהמורים, שביעות רצון משיטת הלמידה ושביעות רצון ממידת ההכנה לבגרות.
הציגו את המשתנה החדש – מדדי פיזור ומרכז רלוונטיים והצגה גראפית. ח. במחקר על גובהם של תלמידי בית ספר יסודי, נשאלו הילדים מה גובה הוריהם, מה גובהם שלהם, ומה הכיתה בה הם לומדים. להלן חלק מהפלט של תוצאות המחקר.
הסבירו את הטעויות בפלט המוצג:
Statistics הכיתה בה לומד הנבדק N Valid משפטים Missing 0 Mean
3 .6667
Median
4 .0000 Mode
2 .00a Std. Deviation
1 .79947
Variance
3 .238
Minimum
1 .00 Maximum
6 .00 a. Multiple modes exist. The smallest value is shown סעיף ד':
מגדר:
FREQUENCIES VARIABLES=Gender   /PIECHART FREQ   /ORDER=ANALYSIS.
Frequencies מגדר Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid בן מנהל עסקים
4 6.7
4 6.7
4 6.7
בת
1 6
53.3
53.3
1 00.0 Total
3 0
1 00.0
1 00.0 ….