עבודה בקניין רוחני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 510
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

קורס "קניין רוחני" חלק א' א.    על יואב לעמוד בתנאים של סעיף 3 לחוק הפטנטים התשכ"ז- 1967 , על מנת שניתן יהיה לרשום את התרכובת כפטנט: יואב בהסתמך על פס"ד פלנטקס, יוכל לתמוך בעובדה שהשתמש בתרכובת הקיימת, מציאת שימוש חדש לתרכובת זו היא בבחינת המצאה חדשה ולכן אין צורך בתוספות לתרכובת. בפס"ד hughes נקבע מבחן העזר- המכונה "מבחן החסר המתמשך", מתייחס לתקופה שלפני הפטנט ובוחן, אם האמצאה נושא הפטנט הציגה פתרון לבעיה אשר לא מצאו לה … ב.     בהסתמך על סעיף 4(א)(1) לחוק זכות יוצרים, התשס"ח – 2007 , יואב נכנס תחת הקטגוריה של יצירה ספרותית המוגדרת בסעיף
1 לחוק. ההגנות שעומדות בפניו יואב מצויות בסעיף 11 לזכויות היוצרים המוקנות ליוצר בלבד(אלא אם רצה בכך היוצר). בנוסף, סעיף
4 5 לחוק מגדיר ליואב את זכותו המוסרית ביצירה האומנותית כאשר סעיף 46
לחוק מסביר שזכותו המוסרית כוללת תחילה ששמו כיוצר יהיה רשום על היצירה. נפרש ונאמר , זכות הייחוס- הזכות שהיצירה תיוחס לו, צריך לשאת שמו. זכות היוצר- זכות היוצר שיצר את היצירה שלא ישנו לו את היצירה. ולכן,  ליואב עומדת הזכות שהיצירה תירשם על שמו ואין לעשות בה שימוש הפוגע או פוגם את יצירתו.
חלק ב' לפי תאוריית העמל, הזכות המוסרית של יוצרים, מקימה ליוצר את זכותו הטבעית בפרי עמלו כלומר לכל אדם קיימת הזכות הקיימת הזכות על פרי מלאכת כפיו. בפסיקה קיימת דרישה של היצירתיות ולא די בעמלו של יוצר כדי להעניק לו זכויות יוצרים. תאוריית העמל מנמקת את ההכרה בזכויות היוצרים בכך שהפרמטרים הבאים יתקיימו: גמול ראוי על מעשיו, קידום התועלת ….