תקשורת ודעת קהל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | 10716, ממן 11, ציון 100, תקשורת ודעת קהל |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 1215 |
תקציר העבודה
קורס: תקשורת ודעת קהל – ממ"ן 12
שאלה 1, א' התנאים הדרושים להתהוות דעת קהל:
ü נושא שנוי במחלוקת:
במידה ויש הסכמה בחברה לגבי הנושא, אז לא תיווצר דעת קהל, כי על מנת שתיווצר חייבת להיות מחלוקת ואי-הסכמה לגבי נושא מסוים. "דעת קהל היא פרי ניגודים ומתחים בחברה סביב סוגיה כלשהי, מתוך ניסיון להגיע לפתרון מוסכם, ליישוב סכסוכים ולייצוב הסדר החברתי." …
שאלה 1, ב' "שיחה פוליטית" על פי אליאסוף, זוהי שיחה בעלת משמעות ציבורית, שמאפשרת דיון וויכוח, מוקדשת לשאלות של טובת הכלל, אינה עוסקת ב"מה אני רוצה", אלא "במה מגיע לי". שיחה פוליטית צריכה לעסוק בסטנדרטים ..
שאלה 2, א' ע"פ הברמאס מרחב ציבורי מאפשר התגבשות דעת הקהל בחיים החברתיים. יש את המרחב הפרטי-ביתי, ויש את המרחב הציבורי-פוליטי, חשוב שיהיה ביניהם מרחב ציבורי נגיש לכל האזרחים. כל מפגש בין בני אדם פרטיים שבו יש שיח ציבורי הופך למרחב ציבורי. במרחב ציבורי, הם לא מתפקדים כאנשי עסקים, או מקצוע המנהלים את ענייניהם הפרטיים, או כעמיתים חוקיים הכפופים לתקנות החוקיות של פקידות המדינה ושומה עליהם …
יפה מאוד 100