פרה סמינריון במתודולוגיה של סקרים - עמדות סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה כלפי לימוד בשיטות מתוקשבות. (עם הערה של המרצה)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2015
מספר מילים 3700
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלה פרה סמינריונית בקורס:

1 0350 – מתודולוגיה של סקרים בנושא:
עמדות סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה כלפי לימוד בשיטות מתוקשבות תוכן עניינים:
1 .
מבוא עיוני 3
2 . תיאור כלי המחקר. 5
3 . שיטת דגימה. 8
4 . שיטת איסוף נתונים. 9
5. עיבוד נתונים. 10
6 . סיכום. 10 7. ביבליוגרפיה. 11

1 . מבוא עיוני א. מספרם של הקורסים המקוונים גדל במהירות בארצות הברית בשנים האחרונות. עם התפתחות הטכנולוגיה, קבלת המידע דרך קורסים מקוונים השתנתה משמעותית. לדוגמא, יותר תקשורת ואינטראקטיביות, כמו גם פרסום קהילתי, הן כעת חלק משליחה של תוכן הקורס. אך כאשר חינוך מקוון מביא עמו עוד אפשרויות, הוא גם מביא אתגרים חדשים לתלמידים ומורים כאחד, אשר מצביעים על שינויים בתפיסותיהם כלפי לימוד מקוון (Seok, DaCosta, Kinsell & Tung – 2010).
Harrigton & Loffredo (2010) בחנו את ההפשעה של מאפייני האישיות ושל המשתנים הלא אישיותיים על העדפות ותפיסות הסטודנטים כלפי למידה מקוונת ופנים אל פנים. הם דגמו 166 סטודנטים הלומדים פסיכולוגיה, סיעוד וחינוך.
בנוסף לשאלון, הם השתמשו באינדיקטור MBTI – שיטה זו מעריכה את האישיות באמצעות שאלון פסיכומטרי. מטרת השיטה היא לסייע לאנשים לזהות את ההעדפות, הנטיות והאפיונים הדומיננטיים של אישיותם. האישיות מאופיינת על פני ארבעה ממדים, כאשר בכל אחד מהממדים, האישיות יכולה לקבל אחד משני מאפיינים שונים.
מימד העמדות (מוחצןמופנם (IE – סגנון מוחצן (Extraversion) – עשייה, כמות מידע, אינטראקציה רצופה, עבודת צוות.
סגנון מופנם (Introversion) – חשיבה, עומק מידע, אינטראקציה משמעותית, עבודת יחיד.
שני ממדי הפונקציות (גירוייםאינטואיציה  NS – וקוגנציהרגש(FT – שתי פונקציות התפיסה מסייעות באיסוף נתונים. התחושה (Sensing) – –