מבוא לאומנות הקולנוע!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1864
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 11
תאריך: 17.04.משפטים שאלה 1:
בפריים צילום המשפחה, מרחק הצילום הוא full shot (צילום מלא)- כל הדמויות נראות בשלמותן מכף רגל עד ראש, תוך ראייה מצומצמת של רקע ההתרחשות בחצר.
מיקום הדמויות בפריים: דון קורלאונה- ממוקם באמצע המסך, והיחיד שגופו מוצג במלואו ואין אדם/חפץ שמסתיר חלק ממנו. מייקל- ממוקם בצדו הימני של המסך, לפני קיי. הוא מוסתר על ידי אנשים רבים ונטמע מאחור.
קיי- ממוקמת בפריים בצד הכי ימני מבין המצולמים, אך לא נושקת לשוליים כפי שנראה הצלם או הנשים ברקע. יש לציין כי כל הדמויות מלבד הילדים פרוסות בקו גובה אופקי תואם וכמעט אחיד.
תבנית הסמיכות בין מייקל לקיי היא אינטימית; מצד אחד כל …
שאלה 2:
בתמונת המשפחה, דון קורליאונה וסאני בנו הבכור לבושים טוקסידו שחור וורד בכיס המקטורן, בעוד שמייקל לובש מדי צבא חומים, ובת זוגו לבושה שמלה כתומה מנוקדת. הוורד האדום על הז'קט של דון קורליאונה, בולט וניתן להבחנה כבר בסצנה הראשונה של הסרט, כאשר משוחח עם הקברן. צבע האדום החזק הוא מהפעמים היחידות שאדום מופיע בסרט כולו, ומייחד את ויטו בכך (גם בהלווייתו הוא מקבל ורדים אדומים). הצבע החם, מסמל בראש ובראשונה את הדם הרב שויטו שפך בחייו, גם אם לא רצח בפועל, אלא דרך ציווי על האנשים הכפופים אליו שביצעו את כל העבודה ה'שחורה'. כמו כן, ניתן לראות באדום מעין –
שאלה 4:
בסצנה ממנה לקוח הפריים, מייקל מגלה דרך עיתון כי אביו נורה על ידי יריביו מהמאפיה אך אינו יודע אם הוא נותר בחיים או לא ועל כך ממהר לברר זאת עם אחיו בטלפון. הפריים מייצג רגע בעל מטען כבד, ומצביע על חרדה גדולה מצד מייקל לחיי אביו. כאשר מייקל נכנס לתא הטלפון, הוא טורק את הדלת ומסתגר בפנים (זוהי לא תהיה הפעם הראשונה שבעקבות מייקל דלת נטרקת מול קיי, כפי שנראה בסוף הסרט). מייקל מקבל את רוב המסך בקלוז אפ, והקהל, אשר גם לא בטוח לגבי גורלו של דון קורליאונה, בוהה בציפייה ומתח בפניו של מייקל. הקלוז אפ על פניו ממחיש את ממדי הדאגה שלו לאביו, אך יש לשים לב כי המסתוריות של אישיותו נשמרת ואף מתעצמת: פניו מצולמות מהפרופיל ועיניו חשוכות קלות עקב התאורה, מה שמטשטש את הבנתו של הצופה לגבי ארשת מבטו של מייקל (זאת בניגוד לעיניה …