הערכים החברתיים בפרסומות לבירה "גולדסטאר"
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אלכוהול, גולדסטאר, ערכים, פרסומות, תקשורת, תרבות |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 8801 |
מספר מקורות | 25 |
תקציר העבודה
תאריך:
31.01.2015 תוכן עניינים
עמ' תקציר –..3
מבוא 4 רקע תיאורטי החברה הישראלית בעשרים השנים האחרונות …5
תקשורת- חברה –..9
ערכים, ייצוגים ודימויים בפרסומות בישראל -.מנהל עסקים מתודולוגית המחקר שאלת מחקר ..22
שיטת המחקר 22
שדה ואוכלוסיית המחקר 23
ניתוח הפרסומות לבירה פרסומות לבירה ששודרו בישראל בעשרים השנים האחרונות לפי סדר כרונולוגי 24
דיון –31
סיכום -..34
ביבליוגרפיה –..35
תקציר "וַיָּחֶל נֹחַ אִישׁ הָאֲדָמָה וַיִּטַּע כָּרֶם: וַיֵּשְׁתְּ מִן-הַיַּיִן וַיִּשְׁכָּר" בראשית פרק ט' פסוק כ-כ"א, זהו ככל הנראה האזכור הקדום ביותר לאלכוהול ועל השלכותיו הערכיות על כלל החברה האנושית – סיפור המבול.
המחקר אותו ביקשתי לבצע הינו במסגרת הקורס תקשורת כתרבות, אשר עוסק בתקשורת ההמונים כמרחב בו מתקיים משא ומתן יומיומי על משמעויות חברתיות וזהות תרבותית פוליטית. בעבודה זו שאלתי:
באיזה אופן משתקפים הערכים החברתיים בפרסומות חדשות לבירה בישראל? ניסיתי לברר האם ניתוח פרסומות למשקה בירה, יוכלו להצביע כי החברה הישראלית אכן עברה שינויים, לצורך מחקר זה ניתחתי 8 פרסומות של מותג הבירה "גולדסטאר" בטווח של 20 שנים. לאורך אותם 20 השנים דגמתי 8 פרסומות לפי 2 פרמטרים מרכזיים – מדרוג צפייה ורב-גוניות, בנוסף ביצעתי השוואה במספר פרמטרים, על מנת להבחין בשינויים השונים.
תוצאות המחקר הינם כי חלו שינויים ערכיים בחברה הישראלית כפי שמשתקף בפרסומות למותג הבירה, ברם, ניכר כי חלו שינויים עסקיים ושיווקים במותג, הללו העצימו את המגמות ואת השינויים השונים שחלו בחברה.