אמנות הרנסנס באיטליה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1427

תקציר העבודה

ממ"ן 11

1 .   עיצוב הגוף          א.     בפסל 'האלה דמטר' ניתן לראות דמות של אישה יושבת ישיבה זקופה מול הצופה ומביטה מעלה. גוף הדמות נראה לא כל כך פרופורציונאלי.
פלג גופה העליון קצר, אך רחב וכתפיה צרות. ראשה קטן ביחס לשאר הגוף וצווארה ארוך. הדמות לובשת לגופה פריט לבוש העשוי בד, הכפלים בבד לא נראים כל כך טבעיים. הדמות עצמה נראית נפחית ולא שטוחה.
         ב.     בפסל 'מריה וישו התינוק' ניתן לראות את דמותה של מריה וישו כתינוק. מריה יושבת ישיבה זקופה  מול הצופה ואוחזת בשתי ידיה בבנה התינוק, היא לובשת לגופה פריט לבוש העשוי מבד, הכפלים נראים ריאליסטיים ונופלים על גופה בצורה טבעית. ניתן לראות כי די קמביו מושפע מהקלאסיקה ויוצר דמות נפחית בעלת פרופורציות נכונות יותר. בנוסף ניתן לראות את הנפחיות בעקבות ההצללות. ישו שאמור להיות תינוק נראה בעל מימדי גוף של ילד. תווי הפנים ·      בפסל 'האלה דמטר' הפנים נראות רכות אך ללא שום הבעה, הן פונות מעט למעלה ושמאלה. סנטרה מורם וצווארה מתוח.
·      בפסל 'מריה וישו התינוק' די קמביו מושפע מהקלאסיקה ומציג פנים ללא הבעה גם כן, הפנים פונות למעלה ושמאלה, סנטרה מורם וצווארה מתוח. פניה נראות נוקשות, קצת כמו פני גבר, ניתן לראות ירידה יותר עמוקה לפרטים ע"י כך שרואים עפעפיים. ישו התינוק מתואר גם הוא ללא הבעה.
הבעה ·      בפסל 'האלה דמטר' ניתן לראות דמות ללא הבעה, לא ניתן לזהות קמטים שיכולים לרמז על הבעה כזו או אחרת.
·      בפסל 'מריה וישו התינוק' גם לא ניתן לזהות …
2.            א.     השפעתו של דוצ'ו ·      צבעוניות ביזנטית – ניתן לראות את הצבעים העזים שאפיינו את התקופה הביזנטית.
·      צבעוניות מנוגדת – הרקע של המערה צבוע ירוק ואילו הבגדים של 2 הדמויות צבועים אדום. אדום וירוק הם צבעים מנוגדים וזה אחד ממאפייני הציור של דוצ'ו.
·      רקע זהב – ניתן לראות את צבע הזהב שהוא מאפיין נוסף של האמנות הביזנטית, ניתן לראות את צבע הזהב מימין לסוסים.
·      חלל – ניתן לראות שהחלל ממשיך עוד מאחורי הדמויות, ניתן לראות את העץ וההרים.
·      העמסה בפרטים – למרות שהדמויות המרכזיות הן מכירה ישו וחכמי הקדם, פייטרו לורנצטי בוחר להציג גם דמויות נוספות וסוסים מאחור.
         ב.     השפעתו של ג'וטו ·      תיאור הגוף – הגוף נראה ריאליסטי ונפחי. פייטרו לורנצטי משתמש בצורה יותר ריאליסטית והדרגתית בהצללות. גופו של ישו התינוק נראה ריאליסטי, ניתן לראות את 'שומן התינוקות' שגורם לו להראות מאוד תינוקי ולא כמבוגר.
·      הבעות פנים אינדיווידואליות – פני הדמויות אינן נראות זהות. לכל דמות …