ז'אנרים של המותחן בקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 942

תקציר העבודה

ממ"ן 12 – ז'אנרים של המותחן בקולנוע שאלה 1
כבר באקספוזיציה של הסרט אנו מגלים כי הולי מארטינס חלש מבחינה כלכלית (בדומה לבלש הקשוח), הוא בא בלי גרוש עליו כדי לעבוד בעבודה שהארי סידר לו, אך מוצא את עצמו בהלוויתו של האחרון. בתחילת הסרט לאחר ההלוויה אנו רואים את הולי השיכור יושב עם השוטר קאלווי ומדבר איתו, הוא לא שם איך תוך כדי השיחה, השוטר מתחקר אותו על ההיכרות שלו עם הארי. בשלב מסויים הוא מגלה שהאדם איתו הוא מדבר הוא שוטר ומאחר והוא שונא שוטרים הוא מנסה להכותו אך מוכה בסופו של דבר ע"י אחד מעוזריו של קאלווי, מוצא את עצמו פגוע פיזית ומגורש ע"י קאלווי …
שאלה 2
השוטר חזק וחלש גם יחד, מצד אחד, הוא עובד של הממסד – עובד של החוק, אך ישנם חוקים שלא מאפשרים לו לפעול במלוא הכוח. מצד אחד יש לו כוח אכיפה, מצד שני ידיו כבולות.
בסיקוונס שבו הולי מגיע לתחנת המשטרה והשוטר מספר לו על מעלליו של הארי אני מגלים את הניגודיות הזו של כוח מול חולשה. אנו מגלים כי המשטרה הצליחה להוציא מידע מאח שעבד בבית החולים תחת הארי והיה שותף לפשע אך אפילו המשטרה אינה יכולה לעצור אותו כיוון שברח מהמדינה. שני שותפים אחרים לפשע, גם כן לא נעצרו …
שאלה 3
א.      בסצנת גילוי גופתה של איידה סנשז אנו רואים את גיטס שמגיע לזירה כשבתחילתה אנו רואים אותו מחנה את רכבו מבלי שאנו רואים את הבית, ואז לפתע המצלמה משנה את כיוון מבטנו אל שורת הבתים שביניהם נמצא גם ביתה של איידה. בעצם לרגע שדה הראייה שלנו חסום ולפתע הופך לחלקי כשגיטס מסתיר בגבו את הבתים. גיטס מגיע אל הבית ולאחר שלא נענות דפיקותיו על הדלת הוא נכנס. הוא נמצא כל הזמן בגבו אל המצלמה ושדה הראייה שלנו חלקי. הוא מסתובב בדירה כשבולט מבחינה חזותית מבנה המבוך שלה. הוא מציץ לחדר אחד, ואנו לא באמת יכולים לראות מה הוא רואה כיוון שהזווית של הצילום יוצרת כל הזמן שדה ראייה חלקי וחסום. ברגע שהגופה מתגלה אנו רואים את המצלמה –