עבודה בדיני מיסים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1160
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

עבודה בדיני מיסים – סמסטר א' תשע"ה סעיף 2 ריישא לפקודת מס הכנסה קובע כי: "מס הכנסה יהא משתלם, בכפוף להוראות פקודה זו, לכל שנת מס, בשיעורים המפורטים להלן, על הכנסתו של אדם תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל או מחוץ לישראל ועל הכנסתו של אדם תושב חוץ שהופקה או שנצמחה בישראל, ממקורות אלה".
נמצא לנו אם כן כי תושב ישראל חייב במס הכנסה ישראלי הן בגין הכנסה "ישראלית" והן בגין הכנסה אשר הופקה או נצמחה מחוץ לישראל.
במקרה הנתון מצויות הכנסותיה של מעיין ונבחן לגופה כל הכנסה והכנסה, נבדוק את מקור ההכנסה והשלכותיו בהתאם לחקיקה והפסיקה הרלוונטית. יחד עם זאת, מתבצעות הכנסות לאנשים נוספים ונשייך זאת בהתאם להתנהלותה של מעיין במקרה הדנן.
מצוין בתחילת המקרה, כי ביתה ובעלה גרים לצמיתות בלונדון בדירה אשר בבעלותה של מעיין ואין בכוונתם לשוב ארצה, אך למרות היותם תושבי קבע במדינה זרה עדיין מעיין נחשבת כתושבת ישראל (פס"ד אריה גונן).
מעיין מכהנת במדינת ישראל כיועצת משפטית בהתאחדות הכדורגל לנשים והן בעלת משרד לייצוג שחקנים והן פועלת כעורכת דין. חשוב לציין כי עבודתה כיועצת משפטית מקנה עבורה שכר חודשי קבוע ולכן אנו רואים כי הכנסותיה בארץ מהוות הכנסות עיקריות ואינטרסים כלכליים מהותיים ולכן מעיין תהיה מוגדרת כתושב שעיקר חייו בישראל. הכנסות משרדה של מעיין נכון לשנת 2014- הכנסה פירותית עבור שירות וכנגד קבלת תמורה.
מקבלת רווחים, מחזוריות מאחר ונשאר הרווח בבעלת הנישום שזו מעיין.
הכנסה מעסק הנחשבת כמקור לפי סעיף 2 (1) והיא מוגדרת כהכנסה החייבת במס לפי סעיף 1
לפקודה, לכן יש להגדיר את הכנסת ייצוג השחקנים לשנת המס 2014.
מומחיות ובקיאות- –