סדר דין פלילי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1344
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

סדר דין פלילי – סמסטר א'- התשע"ה עבודת בקיאות מס' 2
חלק א'
1 .      סעיף 7 לחוק העונשין, התשל"ז 1977 קובע כי שטח ישראל כולל את מימי החופין, כלי שיט וטיס הרשומים במדינת ישראל.
בשטח מדינת ישראל נכלל "עבירת פנים" שנעשתה במלואה או בחלקה בתוך שטח ישראל, ניסיון וניסיון שידול, הכנה למעשה עבירה, קשירת קשר למעבר עבירה גם אם זה התקיים מחוץ לשטחה של מדינת ישראל אך העבירה הייתה אמורה להתקיים בפועל בתוך שטח ישראל.
2.      א. סעיף 13, ב (1) לחוק העונשין, התשל"ז 1977 קובע כי מדינת ישראל יכולה להחיל את דיני העונשין על עבירות חוץ המונעות ממניעים אנטישמיים. ב. סעיף 9 , ב לחוק העונשין, התשל"ז 1977 קובע כי לא תהיה העמדה לדין על עבירה שבוצעה מחוץ לשטחי ישראל, רק אם היועץ המשפט לממשלה או בהסכמתו בכתב, אם ראה שיש עניין לציבור. חשוב לציין, כי במדינת הולנד החוק מתיר עישון סמים קלים ולכן אין מקום להעמיד לדין אזרח ישראלי.
סעיף 16, א' לחוק העונשין, התשל"ז 1977 קובע כי דיני העונשין של מדינת ישראל יחולו על עבירות חוץ אשר מדינת ישראל התחייבה, להעניש עליהן בין אם נעברה ע"י תושב ישראלי או מי שאינו אזרח ישראלי בכל מקום שהעבירה בוצעה, כל עוד קיימת אמנה בינ"ל רב צדדית ופתוחה להצטרפות.
ג. סעיף 10 א' לחוק העונשין, התשל"ז 1977 קובע כי אם קיים הסכם בין מדינת ישראל לבין המדינה שבה הוטל העונש במקרה שלנו באיטליה, וכיום האזרח קיבל אזרחות ישראלית אך בעבר נידון בחו"ל בפסק דין חלוט, מאחר ועל עבירה זו תקפים גם דיני העונשין של מדינת ישראל והאזרח טרם ריצה את עונשו, ראשי היועץ המשפטי לממשלה, יכולים להורות לביהמ"ש לתת עונש זהה לזה שקיבל באיטליה.
בנוסף, ביהמ"ש יכול לשקול לקצר את זמן המאסר או לחילופין –