פסיכולוגיה התפתחותית 2015ב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1172

תקציר העבודה

ממ"ן 15:
שאלה 1:
סעיף א:
מרכוז: הנטייה של הילד להתמקד בפיסת מידע אחת בכל פעם, ולכן הוא מתקשה לציין הבדלים בין שני אוביקטים או שני מצבים. קושי לפצל את תשומת הלב ולהתייחס לכמה ממדים של גירוי. לדוגמא, כאשר מראים לילד בגן כוס גבוהה וצרה וכוס רחבה ונמוכה שיש בהם כמות שווה של נוזל, ברוב המקרים הוא יתייחס לממד הגובה של עמוד הנוזל ויסיק שבכוס בה עמוד הנוזל גבוה יותר  כמות הנוזל רבה יותר.
אגוצנטריות: אגוצנטריות מוגדרת כאי-יכולתו של אדם להבחין בין נקודת המבט של הזולת לנקודת …
סעיף ב:
מרכוז- דני: אוף מה אתה חושבת שאני פיל? כמה שמת לי? תיראי איזה גבוה זה!                                      דני שרגיל לקבל את הדייסה בקערה אשר הנפח שלה יותר רחב ועמוק,לא מצליח להבין שהחלפת הכלי לכוס לא משנה את כמות הדייסה שהוא מקבל.דני לא מזהה שזו …
סעיף ב:
על פי אריקסון זהו השלב השלישי … בשלבים הבוגרים יותר. ההורים, המעודדים את הסקרנות ואת היוזמות, בתנאים הנכונים,ההורים מעודדים התפתחות אדם סקרן,פתוח לסביבה, היוזם רעיונות ופעולות. לעומת זאת, הטלת מגבלות רבות מידי, עונשים כבדים על היוזמות של הילד, עלולה לדכא את יוזמותיו ועלולה להביא להתפתחות מצפון נוקשה מידי המעורר רגשי אשם על "מעשים רעים".
סעיף ג:
גיל הגן הוא הגיל של תחילת תהליך ההתבגרות של הילד.גיל הגן זה הגיל הראשון שבו הילד חווה יציאה מהבית, למוסדות חינוך. בגיל זה הילד עובר שינויים קוגנטיביים וחברתיים כמו כן קיימים שינויים רגשיים משמעותיים. שינויים אלה כוללים חשיפה גדלה והולכת לרגשות ולסיבותיהם, יכולת ויסות של התנסויות רגשיות, ומודעות עצמית. המעבר אל עולם הגן מרחיב את מעגל ההתנסות של הילד. הוא יוצר, לרוב בפעם הראשונה, אינטראקציה עם דמויות מבוגרות נוספות וקבוצת ילדים והמשחק, שהוא אופן הלמידה וההבעה הטבעי עבור הילד, מהווה אמצעי להתנסות במגוון אינטראקציות המעצבות את יכולותיו של הילד.
הילד חווה התנסויות לימודיות ראשונות,אתגרים ומכשולים ראשונים וממשיים בחייו. העלד לומד להתמודד עם חוויות ללא אימו או משפחתו לצידו.
שאלה 3:
 קביעות האובייקט הרגשית הינה היכולת של הילד לשאת מבפנים את האם,גם כאשר היא לא נוכחת.ההפנמה של האם מאפשרת להתרחק ולהיות נפרדים,אך בו זמנית גם קרובים לאם.בעזרת הורים …