סימנריון-אופן החדירה לשוק זר : מיזם משותף ׁׁׁ(IJV) מול חדירה בבעלות מלאה (WOS )-(ציון 95)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 5473
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים                                                                                                             עמוד מבוא -..
1    חדירה לשוק זר – רקע
כללי -… 2
מיזם המשותף מול חדירה בבעלות מלאה -. 3
3 .1    הגדרות ומאפיינים -.. 4-
3
3 .2    יתרונות וחסרונות -.7- 4
3 .3    דוגמאות לחברות בעלות אופן חדירה בבעלות מלאה ומיזם משותף –
8
הגורמים המשפיעים על  החדירה לשוק זר – מיזם משותף מול חדירה בבעלות מלאה –
9
4 .1    הסביבה התרבותית .. 13- 9
4 .2    הסביבה הפוליטית – סיכונים פוליטיים -משפטים -מנהל עסקים
4 .3    שיקולים אסטרטגיים –כלכליים 16
– משפטים סיכום  ומסקנות -.
19- 17
ביבליוגרפיה –..21
-20 . מבוא
המערכת העסקית הבינלאומית תוחמת בחובה דרכים ואלטרנטיבות שונות לשיתופי פעולה בינלאומיים, כאשר במסגרת עבודה זו נדון במיזם המשותף הבינלאומי- IJV לעומת חדירה בבעלות מלאה-  WOS כשותפויות אסטרטגיות בינלאומיות . אלו הן שתי אופציות לקיום שיתוף פעולה עסקי בינלאומי  שחברה יכולה לבחור. כל אחד מהאסטרטגיות הללו בעלת משמעויות שונות מבחינת השליטה , האמצעים  והסיכונים המתחייבים מניהול עסקים בארץ זרה ולכן הבחירה בסוג השותפות מהווה גורם קריטי ובעל חשיבות מרובה המשפיעה על מידת היעילות היחסית של שיתוף הפעולה הבינלאומי .
בשוק הגלובלי, התאחדויות האסטרטגיות כשותפויות אסטרטגיות בינלאומיות, הפכו לפופולאריים לשם כניסה לשווקים זרים. חדירה בבעלות מלאה מציעה רווחיות וקיום שליטה מלאה יעילה ואפקטיבית על הסניף הזר. יחד עם זאת החברה מסתכנת בהשקעה כספית גבוהה בייצור , מחקר ופיתוח בהיותה בודדה במערכה.    גבעה,   וקים ( 1990 )  אשר בחנו את הבחירות  של  החברות בסוג הכניסה  לשווקים זרים  זיהו שלושה מרכיבים  המשפיעים על ההחלטה :  שליטה ,  אמצעים  וסיכונים. דהיינו חברה בעלת אמצעים המעוניינת בשליטה גבוהה בסניף הזר , בארץ בעלת סיכונים כלכליים/פוליטיים נמוכים באופן יחסי , תבחר בחדירה בבעלות מלאה , כשותפות אסטרטגית על פני המיזם המשותף ואילו חברה בעלת משאבים דלים, המעוניינת בשליטה נמוכה ובניהול סניפה בארץ בעלת סיכונים גבוהים תעדיף לקיים עסקיה במסגרת הבינלאומית באמצעות המיזם המשותף  . כמו כן, על פי הספרות המחקרית היציבות של החדירה בבעלות מלאה גבוהה יותר מיציבותו והישרדותו של המיזם המשותף מאחר וחברה בבעלות מלאה מיישמת ומתאימה את מדיניותה העסקית ושיטות העבודה לארצה ותרבותה ובנוסף מרוויחה ניסיון בשוק הזר לעומת המיזם המשותף אשר בו השותפים צרכים לגשר בין מדינותיהן העסקיות השונות.
המיזם המשותף עשוי להיות אסטרטגיה טובה בכניסה לשוק זר, במיוחד כאשר הסיכונים המסחריים וסיכונים של ארץ גבוהים. אף על פי כן, יתרונה של החדירה בבעלות מלאה היא בשליטה המלאה וברווחיות המלאה.